Θα μας πουν …«Άγαμοι Θύται»

Θα μας πουν …«Άγαμοι Θύται»

Στις 17 Νοέμβρη θα ξέρουμε αν η Θεσσαλονίκη θα είναι τελικά η «Ευρωπαική Πρωτεύουσα Νεολαίας – Youth Capital 2014» ή … θα μας πουν …«Άγαμοι Θύται»!
Στις 17 Νοέμβρη το Πολυτεχνείο – και το μνημόνιο – θα ζει.
Για την Ελλάδα πάλι, δεν παίρνω κι όρκο.
Εδώ ελεύθεροι τροϊκοπολιορκημένοι..

Θέσεις στο … Δημόσιο
Είκοσι χρόνια κάναν σταδιοδρομία – επιτυχία στον ιδιωτικό τομέα (τηλεοπτικά, θεατρικά, ερμηνευτικά). Και βρήκαν το bad timing και το σωστό team να επιστρέψουν …στο Δημόσιο. Δεν έρχονται για να πιάσουν την καρέκλα, την «καλή», τη βολή του δημόσιου, μήνας βγαίνει, μισθός μπαίνει. Τώρα που βγαίνουν τα επιδόματα και τα δώρα, που μπαίνουν εργασιακές εφεδρείες (θύμα τους ο Σταρόβας κι ο Αθυρίδης), οι παλιοί Άγαμοι (Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Στάθης Παχίδης, Ρούλα Μανισάνου, Χρήστος Μητρέντζης) με τους καινούριους Θύτες (Εβελίνα Παπούλια, Χρύσανθος Καγιάς, Ταξιάρχης Χάνος) κάνουν κατάληψη στο δημόσιο – Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Με ριζοσπαστικές προτάσεις, με εξτρήμ κουρέματα – αιτήματα, με το μαχαίρι και το ψαλίδι να φτάνει επιτέλους στο κόκκαλο-καύκαλο. Μπορεί οι εξαρτημένοι να μην καταφέρουν να πάρουν την έκτη δόση τους, εμείς όμως θα πάρουμε αρκετή μεθαδόνη σάτιρας, αισιοδοξίας, αυτοσαρκασμού, πρόζας, χοροτράγουδου. Η παράσταση «Οι Άγαμοι Θύται στο … Δημόσιο» είναι ανορθολογικά προσαρμοσμένη στις νέες, θεατρικές συνθήκες της Δανείας του Νότου (το Δανεία είναι με «ει», από το «δανεικά»). Οι Θύτες ξεκινούν την αποπληρωμή του χρέους τους με ανεβασμένα τα spreads από την Παρασκευή 11/11 στη ΔΕΚΟ. Ε.Μ.Σ., με ψαλιδισμένο εισιτήριο.
info:
«Οι Άγαμοι Θύται…στο Δημόσιο», Ε.Μ.Σ., Τετάρτη – Κυριακή (από 11/11)

είναι αυτό που νομίζεις
Μα και φυσικά τι άλλο μπορεί να είναι αν τους κάνεις τσακωτούς στην κρεβατοκάμαρά σου! Κι όμως αυτοί θα προσπαθήσουν να τα μπαλώσουν με τη γνωστή punch line : «Δεν είναι αυτό που νομίζεις»! Nαι, η γυναίκα σου σε κερατώνει, ο γιος σου τα’ χει με το συμφοιτητή του, ο συνεταίρος σε κλέβει και συ δεν τηρείς τη δίαιτα…Η ομάδα Theatrins είναι αυτή που ευθύνεται για όσα θα δεις, θα μάθεις, θα πιστέψεις ότι έτσι είναι κι όχι αλλιώτικα, στο Θέατρο Αθήναιον, από τις 10/11. Σεξ, έρωτες, ψέματα και κέρατα και στην stand up comedy παράσταση στο Spitimou.groundfloor (από 19/11). Η διαφθορά και η διαστροφή έφτασε και στο Βόρειο Πόλο, αφού ένα από τα οκτώ ελάφια του Αι Βασίλη τον κατηγορεί για σεξουαλική κακοποίηση. Ή δεν είναι αυτό που νομίζεις;
info:
«Δεν είναι αυτό που νομίζεις», Αθήναιον, Πέμπτη – Κυριακή (από 10/11)
«Sex … deer? 2! Έρωτες, ψέματα, κέρατα», Spitimou.groundfloor, Αθήναιον, Πέμπτη – Κυριακή (από 19/11)

Όπου θέλεις Rota
Άλλαξε ριζικά την «εικόνα» που έχουμε για το ακορντεόν. Ένας μουσικός – συνήθως είναι ..τυφλός – του (πεζο)δρόμου ανοιγοκλείνει τη φυσούνα του και χαϊδεύει τα πλήκτρα για μια μικρή επαιτεία. Από τη βρεγμένη La Strada, εισήγαγε το ακορντεόν στα σαλόνια της κλασικής μουσικής και τους ναούς της τζαζ. Ο Γάλλος Richard Galliano είναι ο διασημότερος εν ζωή ακορντεονίστας/μπαντονεονίστας και ο άμεσος επίγονος του μεγάλου Astor Piazzolla. Ένας ζωντανός θρύλος της διεθνούς jazz σκηνής, που σίγουρα εμπνέει τη «δική» μας Ζωή Τηγανούρια. Συνοδευόμενος από το La Strada Quintet, ένα εξίσου διάσημο κουϊντέτο σπουδαίων σολιστών, θα τιμήσει τον Nino Rota με ένα μουσικό αφιέρωμα, με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Ιταλού συνθέτη. Την Κυριακή 13/11 στην Αίθουσα Τελετών του Α.Π.Θ., μία μελωδική μαγευτική περιπλάνηση στις αλησμόνητες, αριστουργηματικές δημιουργίες του βραβευμένου με Όσκαρ και Γκράμμυ «Μαέστρου». Ένα νοσταλγικό ταξίδι, μία ντόλτσε βόλτα, ένα ραντεβού με αυτά που είδαμε στις «σκοτεινές αίθουσες» που η ατμόσφαιρά τους σημάδεψε, συντρόφευσε και διαμόρφωσε τη «Dolce Vita» πολλών γενεών.
info:
Richard Galliano & La Strada Quintet «Tribute to Nino Rota», Αίθουσα Τελετών Α.Π. Θ., Κυριακή 13/11 (AKΥΡΩΘΗΚΕ Η ΣΥΝΑΥΛΙΑ)

Πάρτε ανάσα
«Εκατό μικρές ανάσες κι ούτε μια πραγματική»! Η πραγματικότητα είναι ότι η Νατάσσα Μποφίλιου, μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να συνδέσει το όνομά της με την καλλιτεχνική ζωή της Θεσσαλονίκης με έναν προσωπικό και ιδιαίτερο τρόπο. Με προγράμματα που έχουν συζητηθεί για τον έντονο θεατρικό τους χαρακτήρα, το πάθος και το αυθεντικό τους συναίσθημα. Η Νατάσσα Μποφίλιου επιστρέφει στο ΓaiΑlive Κυριακή και Δευτέρα (από 6/11) με μια αναθεωρημένη εκδοχή της πετυχημένης παράστασης «Ραντεβού». Με νέες ενορχηστρώσεις σε γνωστά κι αγαπημένα τραγούδια, προετοιμάζει το έδαφος για το εναλλακτικό ύφος της επερχόμενης δισκογραφικής της δουλειάς. Στο πλευρό της, όπως και στους δίσκους της, ο Θέμης Καραμουρατίδης στις ενορχηστρώσεις κι ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος στην επιμέλεια του προγράμματος. Με τη σύμπραξη μιας εξαιρετικής μπάντας 6 μουσικών, καταθέτουν την προσωπική τους άποψη για τη σύγχρονη διασκέδαση. Το «Ραντεβού» με μια από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες της γενιάς της δίνεται ακόμη μια φορά «Μέχρι το τέλος» περιορισμένο. Το τέλος στα live των Xaxakes είναι απόλυτα προβλέψιμο και αναμενόμενο. Περιμένουμε τον βασιλιά Γιάννη Νάστα να αναφωνήσει : Viva! Και μετά να φύγουν όλοι μαζί για το «Μόντε Κάρλο». Όπως περιμένουμε λεοπάρ, ζεβρέ, τιγρέ, κατακόκκινα, δερμάτινα, σιθρού, διχτυωτά αξεσουάρ, ερωτικά λικνίσματα και κιθαροκπάνκ ξεσπάσματα! Ακόμα «πονάν τα χείλη μου» απ΄ την προηγούμενη μεθυστική εμφάνισή τους που δεν ήταν και πρόσφατα. Έτσι απλά μου είπες ένα «Γεια!» την Παρασκευή 25/11. Και μετά πήρες μία ανάσα, αληθινή! Οι νονοί» του «She gives me love», του «Cause I said so» κι άλλων πολλών μαφιόξζικων hits, το Σάββατο 19/11 στο Γαία.
info:
ΓaiΑlive : Κυρ – Δε (από 6/11) Νατάσσα Μποφίλιου, Σα 19/11 The Godfathers, Πα 25/11 Χaxakes

Άστρα μη με μαλώνετε
«Δεν ανήκω πουθενά, σε μικρά ή σε μεγάλα, πάντα μου ’λεγε η καρδιά, πήγαινε για μέρη άλλα». Μόνο που στις μέρες μας η καρδιά θέλει να μείνουμε στην Ελλαδίτσα μας, αλλά η λογική κι η ανεργία μας λέει να πάμε αλλού, σ΄ άλλη γη, σ’ άλλα αυστραλέζικα, καναδικά, ολλανδικά μέρη, να σωθούμε. Το «Δεν ανήκω πουθενά» ανήκει στο άλμπουμ του Μανώλη Λιδάκη «όλα δικά μας κι όλα ξένα» από το 2010 με τα εξίσου «προφητικά» Χίλια Λάθη, Φοβάμαι, Το χτύπημα, Να γυρνούσα στο μηδέν (στο κατοστάρικο..). Γυρνάω στο χώρο της L’ Apogee, θρυλικής disco και του Troll με τα κλουβιά και τους ravers. O λόγος είναι η αγάπη. Για το χορό, το τραγούδι, το live, τον Λιδάκη, τον Χρηστίδη. Τo Casual Living αλλάζει γειτονιά (από τα Ster του Φοίνικα στην περιοχή Βυζάντιο της Εθνικής Αντίστασης), μεγαλώνει λίγο – σε όνομα και σε χώρο κι ανοίγει (18/11) με τη «λαϊκή» συντροφιά του Μανώλη Λιδάκη. Του κρητικού «με τα φτερά του έρωτα», με τη φωνή που μιλάει κατευθείαν στην καρδιά, που ζωντανεύει τον καημό αλλά και τη λεβεντιά. Μαζί στα 2 διήμερα (18-19/11, 25-26/11) των εμφανίσεών του και η πιο «casual» Νάντια Μπουλέ κι επτά σολίστες. Άστρα μη με μαλώνετε, εγώ με την αγάπη μάλωσα, γιατί πολύ σ΄ αγάπησα Love Casual Living! All we need is love! Kι όχι δημοψήφισμα, κούρεμα, μιζαπλί…
info:
Μανώλης Λιδάκης – Νάντια Μπουλέ, Love Casual Living, Πα – Σα (18-19/11, 25-26/11)

Μην Αμελίσετε
Πέρασαν αρκετά χρόνια όμως ακόμα χορεύεται το Valse της Amelie. Το κορίτσι του Ζαν-Πιερ Ζενέ, με τη σπιρτάδα, την αθωότητα, τον ρομαντισμό, που ανακάλυψε το νόημα της ζωής, έκανε αρκετούς από εμάς να «ανακαλύψουμε» τον λυρικό, ποιητικό κόσμο του Yann Tiersen. Πλέον ένας από τους σημαντικότερους ευρωπαίους συνθέτες επανέρχεται στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής του περιοδείας «Skyline Tour». Με full μπάντα – έναν μπασίστα, έναν ντράμερ, έναν κιθαρίστα – και τον ίδιο στο κέντρο να τραγουδάει και να παίζει με τον δικό του παθιασμένο τρόπο κιθάρα, ακορντεόν και βιολί. Ευτυχώς ο Σαρκοζί δεν του άλλαξε τα μυαλά για το ελληνικό κοινό του, που στο παρελθόν ήταν ιδιαίτερα θερμό μαζί του, κι αντί να μας πει «Goodbye Greece», θα αποχαιρετίσει μόνο τον Λένιν. Στον πιο πρόσφατο δίσκο του χαιρετίζει την post punk, τη ροκ, την ambient, πιο καινοτόμους ήχους. Μέσα στην δύσκολη περίοδο που διανύει η Ελλάδα οι συναυλίες του Yann Tiersen μοιάζουν να αποτελούν το ιδανικό καταφύγιο για καλή μουσική, ελπίδα και υψηλή αισθητική ενάντια στην μιζέρια και την απαισιοδοξία. Οι μουσικές μπορούν να το κάνουν αυτό, οι εικόνες είναι δικές σας. Μην Αμελίσετε την Παρασκευή 18/11 το rendezvous μας στο Principal.
info:
Yann Tiersen, Principal, Παρασκευή 18/11

Ολέ!
Το flamenco εμπεριέχει τη φωτιά (flame), το πάθος, τον ερωτισμό, τη σαγήνη, το ξελόγιασμα. Ο ισπανός Marco Vargas γνωρίστηκε με την Καναδέζα Chloe Brule το 2005 στη Σεβίλλη. Κι από τότε η flamenco σπίθα έγινε πυρκαγιά. Έγινε παράσταση, έγινε μακρόχρονη και ουσιαστική σχέση. Δημιουργούν την παράσταση «Las 24», μία πρωτοπόρα-πρωτότυπη street performance, με την οποία περιοδεύουν ως Compañía Marco Vargas & Chloe Brule σε περισσότερες από 20 πόλεις της Ισπανίας και της Ευρώπης και εισπράττουν βραβεία και διακρίσεις. Ελπίζω την Κυριακή 20 Νοεμβρίου, που θα μας επισκεφθούν, η Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη, το Block33 να είναι ακόμα στην Ευρώπη, την ευρωζώνη, το ευρώ…Τη βραδιά θα ανοίξουν το Studio Flamenco Pellizco και οι μουσικοί – συνεργάτες του με παραδοσιακούς flamenco ρυθμούς. Ολέ! Ολι Ρεν!
info:
Compañía Marco Vargas & Chloe Brule, Block 33, Κυριακή 20/11

Η δουλειά δεν είναι ντροπή

Η ιερόδουλη είναι μία «ποτάνα» – όπως ευγενικά λέει ο φίλος μου τη γκόμενά του – αλλά είναι και μία επαγγελματίας που αγαπάει τη δουλειά της και την «πουλάει» για να επιβιώσει. Οι σημειώσεις από τις συζητήσεις του ποιητή Γιώργου Χρονά με την διάσημη πόρνη Πανωραία, φτιάχνουν τον παραληρηματικό, εκρηκτικό, πονεμένο μονόλογο της «Γυναίκας της Πάτρας». Η ωραία και μοιραία Ελένη Κοκκίδου, απέσπασε το Βραβείο Ερμηνείας Κάρολος Κουν και το Βραβείο Κοινού του περιοδικού Αθηνόραμα. Στο Θέατρο Σοφούλη για λίγες τολμηρές παραστάσεις –εξομολογήσεις (από τις 6/11), όπως για λίγες παραστάσεις (από τις 23/11) θα σέρνονται και τα «Σκουλήκια» του εβραϊκής καταγωγής Χιλέλ Μίτελπουνκτ με τον Τάσο Νούσια και την Μαρλένε Καμίνσκι. 2 ανθρωποσκώληκες με διαφορετικές καταβολές (Ισραήλ – Παλαιστίνη), που όμως τους ενώνουν κοινά υπαρξιακά ζητήματα. Είναι ζήτημα αν φεύγει κανά παιδί στην Ελλάδα από την πατρική στέγη. Να εγκαταλείψει τα γεμιστά της μαμάς και τη λοιπή γονική παροχή παρότι είναι σε προχωρημένη εφηβεία. «Μία τεράστια έκρηξη» θα γίνει μέσα κ ιέξω του, όταν ο Γιώργος Πυρπασόπουλος πρέπει να απογαλακτιστεί, να αποχωριστεί τα «έτοιμα» της οικογένειας. Μπουρλότο, στις 25/11 στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη» από το δημιουργό της «Κατσαρίδας» Βασίλη Μαυρογεωργίου.
info:
Θέατρο Σοφούλη : «Η Γυναίκα της Πάτρας» – από 6/11, «Σκουλήκια» – από 23/11 Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς : «Μία τεράστια έκρηξη» – από 25/11

Η ιστορία του σύγχρονου χορού
Κι ενώ η Ελλάδα θα ανακαλύπτει τους νέους ταλαντούχους χορευτές στο πάγο, με κριτές τον κ. Κωστάλα, την κα. Παπαρίζου και παρουσιάστρια την κα. Μπαλατσινού, μία από τις κορυφαίες χορευτικές ομάδες του κόσμου, το ιστορικό Alvin Ailey American Dance Theatre, έρχεται στη χώρα μας, παρουσιάζοντας τις εμβληματικότερες και δημοφιλέστερες χορογραφίες του ιδρυτή τους. Ο Alvin Ailey, ήταν ο κορυφαίος ίσως αναμορφωτής του σύγχρονου χορού και σίγουρα ο διασημότερος μαύρος χορογράφος της εποχής του. Χορογραφίες όπως το περίφημο Revelations, αλλά και τα Cry και Rock me in the bosom of Abraham, που έκαναν διάσημο τον ίδιο τον Alvin Ailey και ανήγαγαν το όνομα της ομάδας σε συνώνυμο του σύγχρονου αμερικάνικου χορού και της αφροαμερικανικής κουλτούρας, παρουσιάζονται στο Μέγαρο Μουσικής, Τρίτη 22 – Τετάρτη 23/11 μέσα από την ανανεωτική χορευτική ματιά των νεανικών Alvin Ailey II. Το όχημα ανάδειξης και προβολής του ιστορικού ρεπερτορίου του σχήματος. Κι εμείς είχαμε-έχουμε ιστορία, αλλά ποιος να την αναδείξει, να την προβάλει …
info:
Alvin Ailey II, Μέγαρο Μουσικής, Τρίτη 22 – Τετάρτη 23/11


Βάσω Μιδούχα
vm@citymedia.gr

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε