Θέατρο: Δον Ζουάν, η επιστροφή (κριτική Άγγελα Μάντζιου)

Θέατρο: Δον Ζουάν, η επιστροφή (κριτική Άγγελα Μάντζιου)

Κριτική Απόψεις

Ο Γιώργος Κιμούλης σκηνοθέτησε αυτό το πικρό έργο- κωμωδία (πρωτότυπος τίτλος «Ο Δον Ζουάν έρχεται απ΄τον πόλεμο» έργο του 1936), με σκέψη, ευαίσθητη οξυδέρκεια ,πρωτότυπη ευρηματικότητα, και την τέχνη της ωριμότητας στην τεχνική των θεατρικών αφηγήσεων και αιχμαλώτισε το θεατή σε δαιδαλώδεις σκέψεις επικαιρικής πραγματικότητας. Μονόλογες σκέψεις ενός πνεύματος που αναζητά την ουτοπία της μνήμης και της αίσθησης του να είναι ζωντανός σ΄έναν κόσμο που καταρρέει στο συνειδητό και ασυνείδητο πλέγμα των θεσμικών του πεδίων. Η επιστροφή μέσα σε εκκωφαντικούς θορύβους σπασμένων λέξεων, μελαγχολικής μουσικής ενός δοξαστικού παρελθόντος (Ευρωπαϊκού πολιτισμού και τέχνης), στον εφιαλτικό χώρο του ασύλου και τις φαντασιώσεις της κυρίαρχης ηθικής στις συγγενείς του μεταμορφώσεις, είναι το σκηνικό που ενδυναμώνει την επιθυμία για ζωή ,μέσα στο χάος και το αδιαπέραστο δίκτυ των συγκρούσεων των εγκλωβισμένων προσώπων. Η αναζήτηση γίνεται δύσκολη αφού τα πρόσωπα δεν θυμούνται κάτι συγκεκριμένο για τη γυναίκα που αναζητά ο ήρωας, κι αν θυμούνται έχει αλλάξει ο χώρος και ο χρόνος οδηγεί στην έξοδο στη θάλασσα της λήθης, όλα τα πράγματα που αποτελούν το υλικό των ονείρων και κυρίως το άχρηστο σώμα που ζητά δικαίωση.

Είναι ένα δύσκολο θεατρικό κείμενο χωρίς δράση (που ο σκηνοθέτης προσπάθησε να αποκαταστήσει), με πυκνές σκέψεις μονόλογου στοχασμού και σύντομων απαντήσεων ειρωνείας, κυνισμού, σύγχισης.
 
Οι αντιφάσεις στα λόγια και στις αξίες των ηρωίδων, η εσωτερική μοναξιά και η τρυφερότητα που δεν βρίσκει διέξοδο, είναι ένα επίπεδο ανάγνωσης. Το χρήμα, η κρίση των αξιών και η ιδεολογία της εξουσίας ένας μίτος που οδηγεί στο λαβύρινθο της συνενοχής στη λήθη.

Ο θίασος των γυναικών ερμήνευσε αυτά τα θραύσματα χαρακτήρων με πρωτότυπο καγχασμό και ξεχώρισε ο σύνθετος υπαινιγμός της Ταμίλα Κουλίεβα και το θεατρικό της ήθος.

Το σκηνικό απέπνεε τη μελαγχολική ατμόσφαιρα της κρίσης σ΄ όλους τους κλειστούς του πυρήνες.

Ο Γιώργος Κιμούλης είναι ένας μελαγχολικός πρωτοπόρος του θεατρικού παιχνιδιού που το κοινό πολλές φορές δεν μπορεί να ακολουθήσει αλλά το χλιαρό και αμήχανο χειροκρότημά του, είναι ο καλλίτερος έπαινος!


ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ, Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΤΟΥ ΕΝΤΕΝ ΦΟΝ ΧΟΡΒΑΤ( 1936)


ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε

Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα

Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως