{ Τελευταία νέα }

Θεσσαλονίκη: Οδός ήπιας κυκλοφορίας η Τσιμισκή μετά το 2027 – Τι αλλάζει στην Εγνατία


Κατηγορίες: Τελευταία νέα

Θεσσαλονίκη: Οδός ήπιας κυκλοφορίας η Τσιμισκή μετά το 2027 – Τι αλλάζει στην Εγνατία



Την ανάγκη διεύρυνσης του δικτύου των ποδηλατοδρόμων, κατασκευής υπέργειων και υπόγειων σταθμών στάθμευσης αυτοκινήτων και δημιουργίας μιας ξύλινης κατασκευής, η οποία θα στηρίζεται σε πασσάλους κατά μήκος της παραλίας και θα διευκολύνει τον κόσμο που κάνει τη βόλτα του στο παραλιακό μέτωπο υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάσης Παππάς, με αφορμή την ολοκλήρωση της διαβούλευσης για το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας του κεντρικού Δήμου.
Για το σχέδιο, ο κ. Παππάς επισήμανε ότι “ουσιαστικά πρόκειται για ένα πλαίσιο παρεμβάσεων που μετά τη διαβούλευση που έγινε, θα σταλεί στους φορείς για να εκφράσουν την άποψή τους και στο δημοτικό συμβούλιο ώστε να λάβει τη σχετική έγκριση”.
 
Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις του σχεδίου, ανέφερε μεταξύ άλλων στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ότι ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησής του τοποθετείται μετά το 2027 και με αυτές τις προϋποθέσεις προγραμματίζεται και ένα τμήμα της Τσιμισκή, από την Παλαιών Πατρών μέχρι την Ίωνος Δραγούμη να μετατραπεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, όπου θα κινούνται τα ηλεκτροκίνητα ΙΧ, μέσα μαζικής μεταφοράς, τα λεωφορεία, τα ταξί και ενδεχομένως -αν έχει σχεδιαστεί τότε- ένα δίκτυο τραμ. “Δεν πρόκειται βέβαια για πεζοδρόμηση αλλά για δημιουργία οδού ήπιας κυκλοφορίας” σημείωσε.
 
Παράλληλα αναφέρθηκε στον ανασχεδιασμό της Εγνατίας Οδού ώστε με την παράδοση των σταθμών του μετρό σε κυκλοφορία – εκτός από τον σταθμό της Βενιζέλου – να ανακουφιστεί κυκλοφοριακά η περιοχή. “Ο Δήμος Θεσσαλονίκης κάνει μελέτη, ανασχεδιάζει τώρα την Εγνατία με σκοπό να δώσουμε κάποιες λωρίδες κυκλοφορίας για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα ποδήλατα και να κάνουμε μεγάλα πεζοδρόμια με δενδροστοιχίες για να αναδειχτεί ο ιστορικός πλούτος της περιοχής” επισήμανε.
 
Σε κάθε περίπτωση υπογράμμισε ότι “όλα τα μέτρα γενικώς συντείνουν με τις μετρήσεις και τις επιστημονικές διερευνήσεις που έχει κάνει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), σε μια προοπτική το ιστορικό κέντρο να έχει χαρακτηριστικά βιώσιμης αστικής κινητικότητας με ηλεκτροκίνηση, ποδηλατοκίνηση και λελογισμένη μετακίνηση με τα ΙΧ”. Σε κάθε περίπτωση σχολίασε ότι μέτρα για αστικές αναπλάσεις και μέτρα βιώσιμης αστικής κινητικότητας, έχουν ληφθεί και το προηγούμενο χρονικό διάστημα, όμως προστίθενται σε αυτά που σχεδιάζονται ώστε να υπάρξει ένα συνεκτικό σχέδιο που πρέπει να εφαρμοστεί αρχικά με ορίζοντα το 2023.
 
“Πρέπει να γίνει μια μελετητική προεργασία τώρα και πρέπει να βρεθούν και τα χρήματα, είπε. Για τη χρηματοδότηση παρεμβάσεων εκτίμησε ότι είναι εξασφαλισμένη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Δημοτικό Ταμείο και σημείωσε ότι μπορούν να υπάρξουν και χρηματοδοτήσεις από τα αρμόδια υπουργεία.
 
Με την προοπτική, άλλωστε, της έναρξης λειτουργίας του μετρό, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι απαιτούνται συνδυαστικά η ένταξη των σταθμών του μετρό, στην αστική λειτουργία των περιοχών, με πρόβλεψη υποδομών που είναι απαραίτητες για την εξυπηρέτηση των μετακινούμενων, η εκπόνηση νέας – ενιαίας μελέτης για την κυκλοφοριακή κατάσταση, μετά την λειτουργία του μετρό και η ενοποίηση πολιτικών στην κατεύθυνση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας σε επίπεδο μητροπολιτικής περιοχής.
 
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

:







TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ___