Θεσσαλονίκη: Άδεια τσέπη και κακή ψυχολογία «μαστιγώνουν» την αγορά

Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Π. Φιλιππίδης: Αν κλείναμε για 20 μέρες θα κερδίζαμε τα Χριστούγεννα

Το αίτημα της επιδότησης ενοικίων επαναφέρουν επαγγελματίες της αγοράς αλλά και ο χώρος της εστίασης που πλήττεται, μετά τα τελευταία μέτρα κατά της πανδημίας.

Ακόμη και η Black Friday για την αγορά της Θεσσαλονίκης δεν παρουσίασε ανοδική κίνηση, κάτι που ήταν αναμενόμενο για τους περισσότερους καταστηματάρχες.
«Δεν φταίει η μόνο η ψυχολογία του καταναλωτή αλλά και η γενικότερη ακρίβεια», τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης, στο cityportal, εξηγώντας ότι η τσέπη του μέσου καταναλωτή αδειάζει από την πρώτη του μηνός, λόγω πάγιων δαπανών και αυξήσεων σε αγαθά πρώτης ανάγκης.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου δηλώνει απαισιόδοξος για την περίοδο των γιορτών

Από τη στιγμή που ακούμε μόνο δυσάρεστες εξελίξεις, μεταλλάξεις και γεμάτα νοσοκομεία, πώς περιμένουμε να ανακάμψει η αγορά», τονίζει. Σύμφωνα με τον κ. Φιλιππίδη η αγορά έχει πληρώσει το τίμημα όλων των επιλογών της κυβέρνησης ως προς τα μέτρα προφύλαξης κατά της covid-19. «Αποκορύφωμα τα τελευταία μέτρα με τα πιστοποιητικά και τα rapid test για την είσοδο σε πάσης φύσεως εμπορικό κατάστημα. Εμείς τηρούμε αυστηρά το νόμο και κάθε μέτρο που ανακοινώνεται. Όμως το πληρώνουμε με τα άδεια μαγαζιά», αναφέρει ο ίδιος.

Η άποψη του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης είναι ότι έπρεπε να έχουμε πάει σε ένα γενικό lockdown από τα τέλη Νοεμβρίου ως τα μέσα Δεκεμβρίου, έτσι ώστε να σωθούν οι γιορτές των Χριστουγέννων και να διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη κίνηση στην αγορά. «Άλλωστε κι αυτό που βιώνουμε τώρα είναι ένα άτυπο lockdown. Ο πρωθυπουργός όμως θα ήταν ανακόλουθος των δεσμεύσεών του ότι η αγορά δεν θα ξανακλείσει, αν προχωρούσε σε μια τέτοια απόφαση. Τώρα πληρώνουμε την εν λόγω πολιτική», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φιλιππίδης.

Κερασάκι στην τούρτα η πανδημία για το ελληνικό κόσμημα

Αντιμέτωπος με μια άλλη πτυχή των επιπτώσεων που φέρνει η πανδημία είναι ο χώρος του κοσμήματος. Με ανταγωνισμό από την Τουρκία ελλείψει φόρου πολυτελείας, με αύξηση της τιμής του χρυσού, μείωση του τζίρου και γενικότερο αρνητικό κλίμα οι βιοτέχνες αργυροχρυσοχόοι πλήττονται περισσότερο από ποτέ και μαζί τους πλήττεται το ελληνικό κόσμημα. Ανάλογα, το ίδιο τίμημα πληρώνουν τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης. «Τα e-shop δεν έχουν τις δαπάνες που έχει ένα εμπορικό κατάστημα στην Τσιμισκή ή τη Μητροπόλεως. Η πολιτεία πρέπει να βρει έναν τρόπο και να επιβάλλει τη μείωση των ενοικίων ώστε να είναι βιώσιμες οι επιχειρήσεις μας», δήλωσε στο cityportal ο Πέτρος Καλπακίδης, πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών).

Όπως περιγράφει ο ίδιος, η κίνηση ήταν ικανοποιητική από τον Μάιο ως τον Σεπτέμβριο, ενώ στη συνέχεια σημείωσε πτώση που κορυφώθηκε λόγω των μέτρων και της έξαρσης της πανδημίας. Τώρα, όπως επισημαίνει, κινείται κάτι δειλά – δειλά ενόψει Χριστουγέννων.

Ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ καλεί πάντως τους καταναλωτές να επιλέγουν το ελληνικό κόσμημα και να αναζητούν τα εμπορικά καταστήματα που είναι μέλη των τοπικών συλλόγων. Από την πλευρά της η Ομοσπονδία θα επιδιώξει εκ νέου να αιτηθεί από την κυβέρνηση την κατάργηση του φόρου πολυτελείας από το προϊόν, που με τη σειρά του θα βοηθήσει την εθνική οικονομία, όπως ανέφερε ο πρόεδρός της, Πέτρος Καλπακίδης.

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε

Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα

Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως