Θεσσαλονίκη – Έδεσσα: Στον δρόμο ένα ακόμη οδικό ΣΔΙΤ 300 εκατ. ευρώ

Στη λίστα των οδικών ΣΔΙΤ της χώρας που όλο και μεγαλώνει ετοιμάζεται να μπει ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μπαράζ νέων δημοπρατήσεων έργων στη Θεσσαλονίκη

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησε τη διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την έγκριση της κατασκευής του άξονα, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα και την ανάθεσή του.

Το έργο εντάσσεται στον σχεδιασμό για την αναβάθμιση των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας και «τρέχει» παράλληλα με την προετοιμασία για το Δράμα- Αμφίπολη, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ. Και τα δύο έργα θα λειτουργήσουν χωρίς διόδια. Αναμένεται δε να πάρουν το «πράσινο φως» από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ ως τις αρχές του 2022.

Ειδικότερα, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε η δέσμευση προϋπολογισμού 172.360 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για τη σύναψη σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης στην κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την έγκριση και υλοποίηση ως Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και για την υποστήριξή της καθ’ όλη τη διαδικασία ανάθεσης. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία και για τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο του έργου.

Το έργο αφορά στην μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση του οδικού άξονα ΕΟ2, που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Μαυροβούνι – Έδεσσα, μήκους 10 χλμ., και τις Παρακάμψεις Γιαννιτσών, μήκους 9 χλμ., και Χαλκηδόνας, μήκους 6 χλμ., καθώς και στη λειτουργία και συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας. Συνολικά, θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις σε μήκος 25 χλμ. από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας.

Όπως περιγράφεται στην απόφαση, οι παρεμβάσεις είναι επιβεβλημένες «για τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας, την τουριστική́ αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με τη διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων, καθώς και τη μείωση του κόστους μεταφορών και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του σημαντικού σε έκταση και σημασία για την εθνική οικονομία πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της οικονομίας της περιοχής».

Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 27 έτη, εκ των οποίων τα 4 θα είναι η περίοδος κατασκευής. Η αποπληρωμή του θα γίνεται με ετήσιες πληρωμές διαθεσιμότητες βάσει του μηχανισμού που θα συμφωνηθεί στη σύμβαση σύμπραξης.

Όλγα Κλώντζα – ot.gr

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε