Θεσσαλονίκη: Στην τελική ευθεία για προσφορές οι ΣΔΙΤ του Flyover

Μια ανάσα πριν την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για δύο μεγάλα οδικά ΣΔΙΤ είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Από τον Περιφερειακό στο «Thessaloniki Flyover» (ΒΙΝΤΕΟ)

Σύμφωνα με δύο αποφάσεις του υπουργού ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκαν τα τεύχη πρόσκλησης υποβολής προσφορών για τα έργα του Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και τον άξονα Καλαμάτα-Μεθώνη.

Τα δύο έργα έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων της χώρας, οι οποίοι θα δώσουν μάχη για την απόκτηση των συμβολαίων. Το μόνο που απομένει είναι να ανακοινωθεί η ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών από την οποία θα αναδειχθεί ο ανάδοχος.

Τα δύο οδικά έργα θα έρθουν ως συμπληρωματικά στο δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Το Flyover θα αναβαθμίσει τον αστικό αυτοκινητόδρομο της Θεσσαλονίκης ενώ το Καλαμάτα-Μεθώνη είναι ουσιαστικά η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα.

H διάρκεια των δύο ΣΔΙΤ έχει εκτιμηθεί σε 30 χρόνια, εκ των οποίων περίπου τα 4 αφορούν στην κατασκευαστική περίοδο. Εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές, ο ανάδοχος μπορεί να αναδειχθεί το 2022 και τα συμβασιοποιημένα έργα να ξεκινήσουν το 2023.

Πιο αναλυτικά:

Το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης

Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή ενός υπερυψωμένου άξονα 13 χλμ. πάνω από την υφιστάμενη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στον Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα).

Πιο συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό έργο αφορά στην αναβάθμιση / κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Α.ΕΣ.ΠΕΡ.), συνολικού μήκους 13 km. Ειδικότερα: Το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «Γένεσις», με μήκος 9,5 km, προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Υ.Τ.Λ.) και το τμήμα «Γένεσις» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5 km, προβλέπεται να διευρυνθεί κατά 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση (8, από 6 λωρίδες συνολικά).

Η αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει ανάσα για τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη νότια πλευρά του νομού και τη Χαλκιδκή.

Παράλληλα θα συνδέει σε χρόνο-ρεκόρ τη δυτική με την ανατολική πλευρά της πόλης και ιδιαίτερα τους δήμους που βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα της Περιφερειακής.

Αξίζει να αναφέρουμε πως ο διαγωνισμός ξεκίνησε πριν από 11 μήνες, στις 8 Δεκεμβρίου 2020, με την εκδήλωση ενδιαφέροντος στην οποία συμμετείχαν οι: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. To κόστος του έργου φτάνει τα 462 εκατ. ευρώ.

Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη

Το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι κατά κάποιο τρόπο η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη. Τα χαρακτηριστικά του θα είναι ως οδού ταχείας κυκλοφορίας.

Η δημοπράτηση του έργου ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου 2019 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος. Το κόστος του έργου στο σύνολο της περιόδου εκτιμήθηκε σε 312,23 εκατ. ευρώ.

Τα σχήματα που διεκδικούν το έργο και έχουν περάσει στη β’ φάση είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.

Νίκος Καραγιάννης-imerisia.gr

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε