{ Κριτική παράστασης }

Κριτική παράστασης

Κριτική θεάτρου, κριτικές παραστάσεων, Διαβάστε κριτικές για θεατρικές παραστάσεις και ενημερωθείτε για όλα τα έργα που ανεβαίνουν στα θέατρα της Θεσσαλονίκης

Αίας στο Θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Αίας στο Θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Αυτός ο σπουδαίος  Μιχάλης  Σαράντης,  ο   χαρισματικός  αίλουρος  μιας  σπάνιας  πλαστικότητας  και  αξιοθαύμαστης  ορμής , πάθους  και  ενέργειας,  που μπορεί  και ελίσσεται  εύστροφα και γρήγορα  στην&nbs...

Ο Μεγαλοπρεπής κερατάς στο Βασιλικό Θέατρο | κριτική παράστασης

Ο Μεγαλοπρεπής κερατάς στο Βασιλικό Θέατρο | κριτική παράστασης

Διαβάζουμε στο πρόγραμμα: «γεννημένος στη Γαλλία, ο Φερνάν Κρομλένκ, γόνος οικογένειας ηθοποιών (πατέρας Βέλγος, μητέρα Γαλλίδα), έγραψε τον «Μεγαλοπρεπή κερατά» το 1920. Επηρεασμένος από εμβληματικά κλασικά έργα και διαθέτοντας άριστη γνώση της θεατρικής γραφής και της θεατρικής πράξης, μας δίνε...

Σημάδια στην ομίχλη στον Πολυχώρο Vault | κριτική παράστασης

Σημάδια στην ομίχλη στον Πολυχώρο Vault | κριτική παράστασης

Εξειδίκευση Η τέχνη θα μπορούσε να είναι σημάδια στην ομίχλη. Άναρχες και αραιές πινελιές φωτεινών χρωμάτων σε έναν θολωμένο καμβά. Πινελιές δυσδιάκριτες με γυμνό μάτι, πινελιές με δυσδιάκριτη αρχή και τέλος, πινελιές με δυσδιάκριτη ίσως αξία. Πινελιές ίσως ξεθωριασμένες, ίσως ανεξίτηλες, ίσω...

Σπασμένο γυαλί στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Σπασμένο γυαλί στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Το «Broken Glass»  έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο «Long Wharf Theatre»  στο New Haven του Κονέκτικατ,  τον Μάρτιο του 1994. Κέρδισε αρκετά βραβεία, μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να συγκινεί κοινό και κριτικούς. Υποθέτω, ότι η παραγωγή και ο θίασο...

O Πατέρας του Στρίντμπεργκ | κριτική παράστασης

O Πατέρας του Στρίντμπεργκ | κριτική παράστασης

Έπαθε, θαρρείς,  μια «influence» από Οικονομίδη  ο  σκηνοθέτης  Μπισμπίκης  κι ένα «γαμοσταυρίδι»  ξέφυγε από το «Σπιρτόκουτο» και τον σημάδεψε στο  πλήρες, όπως αποδείχτηκε, «ρετιρέ» του. Ως άλλος Κύρος Γρανάζης,  κατέβασε ιδέα: «θα τον αρπάξω αυτόν τον Σο...

Το κινητό στο Θέατρο Άλμα | κριτική παράστασης

Το κινητό στο Θέατρο Άλμα | κριτική παράστασης

Εισβολή Είναι πολύ εύκολο. Το πάτημα μόνο ενός κουμπιού. Ο ελάχιστος βαθμός επένδυσης. Και ο μέγιστος βαθμός δέσμευσης. Η καινούργια μητρική σου γλώσσα. Το πλέον κινητό, αλλά και το πλέον αμετακίνητο υλικό αντικείμενο. Αφού κινείται συνεχώς μαζί σου, χωρίς να μπορεί έτσι να σε αποχωριστεί / ν...

Φυλές της Νίνα Ρέϊν στο Θέατρο Σταθμός | κριτική παράστασης

Φυλές της Νίνα Ρέϊν στο Θέατρο Σταθμός | κριτική παράστασης

Σάββατο βράδυ 4 Ιανουαρίου, γύρω στις εννέα, στο Μεταξουργείο. Κρύο, σε μια Αθήνα κλειδωμένη σε  ζεστά δωμάτια, σε καφετέριες, σε μπαράκια. Οι  άνθρωποι εν κινήσει,  με γάντια, κουκούλες, μπουφάν  και με γρήγορο  βήμα  προς σταθμούς μέσων μεταφοράς. Κι οι φιλότεχνοι ...

Οι ψευδοεξομολογήσεις του Μαριβώ στο Στούντιο Μαυρομιχάλη | κριτική παράστασης

Οι ψευδοεξομολογήσεις του Μαριβώ στο Στούντιο Μαυρομιχάλη | κριτική παράστασης

Έρωτας είναι η αιτία. Τυποποιημένη έκφραση,  διαχρονική και απολύτως εύστοχη. Έχει στη φαρέτρα του, αυτός ο πονηρός θεούλης,  τη φωτιά, την καταστροφή, τον πόνο, όμως  το βέλος του  πονάει γλυκά, τόσο, ώστε να απαγκιάζει στην ευτυχία. Τουλάχιστον στα παραμύθια, αλλά και στις τ...

«Κατερίνα» στο θέατρο « Αυλαία» | κριτική παράστασης

«Κατερίνα» στο θέατρο « Αυλαία» | κριτική παράστασης

Βράδυ Δευτέρας, σείονταν η αίθουσα από τα χειροκροτήματα στον χαιρετισμό. Αρκετά λεπτά, δεκάδες παλάμες εξαργύρωναν με εκκωφαντικό τρόπο τον θαυμασμό τους ή την ευαρέσκειά τους ή την υποχρέωσή τους, ανάλογα το αποτύπωμα στο μυαλό του καθενός που άφησε το εβδομηντάλεπτο «ταξίδι» της «Κατερίνας» στ...

Ιστορία χωρίς όνομα στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Ιστορία χωρίς όνομα στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

“….μόνο να έλθω εκεί, να ορμήσω στο σπίτι σου, να χυθώ στο λαιμό σου, και χωρίς λέξη, να πνίξω την αναπνοή σου, φιλώντας σε στο στόμα, ώσπου να κλείσεις τα μάτια σου και να πέσει το κεφάλι σου στον ώμο μου, χλωμό και αποκαμωμένο, μισοπεθαμένο από συγκίνηση και πόνο και χαρά που σκοτών...

Δεσποινίς Τζούλια στο Θέατρο Τ | κριτική παράστασης

Δεσποινίς Τζούλια στο Θέατρο Τ | κριτική παράστασης

Θέατρο «Τ» , δωμάτιο δράσης  αλλά και  «απόδρασης».  Όπως  το ήθελε ο συγγραφέας. Για τη δική του Τζούλια.  Την έγραψε το 1888  για να κρυφτεί από πίσω της. Για να δώσει υπαινικτικές εξηγήσεις σε  πάμπολλες παρεξηγήσεις  γύρω από τη συμπεριφορά του και τα έ...

Η πόρνη από πάνω στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Η πόρνη από πάνω στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Μετράει  ήδη  οκτώ  γεμάτα  χρόνια. Στο  σανίδι. Αυτή  η πόρνη, η «από πάνω».  Όχι στο κρεβάτι ούτε στον δρόμο  με  τα κόκκινα φανάρια. Αυτή η πόρνη, η  κατ? ουσία «από πάνω» πόρνη, δεν έχει  τα  φαντεζί  φτιασιδώματα, δεν έχει ζαρτ...

Σχέσεις / Πόθου – Πάθους – Πόνου στο Θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Σχέσεις / Πόθου – Πάθους – Πόνου στο Θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Ένα εγκόλπιο -  ανθολόγιο  περί έρωτος  και  συνουσίας,  με ό,τι καταγράφτηκε  στο  μυαλό  και  στη  μνήμη  του Διονύση Χαριτόπολου   σαν ιδέα, σαν εντύπωση και  σα γνώση,  στην προεμβρυϊκή τους  μορφή. Στη συνέχεια&n...

Οι δούλες του Ζαν Ζενέ στο Θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Οι δούλες του Ζαν Ζενέ στο Θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Τέσσερις  πλαστικές  ασημί  λουρίδες  στο  δάπεδο.  Πολλά πλαστικά πολύχρωμα  λουλούδια πάνω στον «Επιτάφιο» - τραπέζι – καθρέφτη. Πλαστικά φορέματα  η  Κυρία , πλαστικές ποδιές  οι υπηρέτριες.  Πλαστικά παπούτσια, πλαστικά  γαλιά....

Μητέρες; στο Μπενσουσάν Χαν | κριτική παράστασης

Μητέρες; στο Μπενσουσάν Χαν | κριτική παράστασης

Τα τρία  «άγρια» παραμύθια   που έπλεξε περίτεχνα  σε ιδιαίτερη θεατρική διασκευή  ο γητευτής  του αλλόκοτου Δαμιανός  Κωνσταντινίδης, αποτελούν μεταφορές, παραβολές  της  ζωής έξω από  τα όρια, έξω  από τις επιταγές της  κοινωνίας. Στη&...

Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Το «Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ», υποψήφιο για τα 7 κορφιάτικα βραβεία από την  Ακαδημία Θεατρικών Βραβείων Τέχνης (στις κατηγορίες: καλύτερη παράσταση, καλύτερη σκηνοθεσία, καλύτερο θεατρικό κείμενο, καλύτερη μουσική θεατρικού έργου «Μίμης Πλέσσας», καλύτερο θεατρικό τραγούδι ( ερμηνεία ), κα...

Τρείς αδερφές στο ΚΘΒΕ | κριτική παράστασης

Τρείς αδερφές στο ΚΘΒΕ | κριτική παράστασης

«Η απαίτηση είναι οι ήρωες  να καταλήγουν δραματικά αποτελεσματικοί. Αλλά στη ζωή οι άνθρωποι δεν αυτοκτονούν ή κρεμιούνται ή ερωτεύονται ή λένε έξυπνα πράγματα κάθε λεπτό. Περνάνε το χρόνο τους τρώγοντας, πίνοντας, τρέχοντας πίσω από γυναίκες ή άντρες, λέγοντας ανοησίες. Είναι απαραίτητο αυ...

Επικίνδυνες  μαγειρικές στο θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Επικίνδυνες μαγειρικές στο θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Η πρωτοτυπία, η ευφυΐα, η γοητεία, η φαεινή ιδέα  της ερωτικής διαδρομής  από  το στομάχι  στον εγκέφαλο, από το τραπέζι  στο κρεβάτι, οι λεπτές αποχρώσεις συναισθημάτων,  όπως οργή,  λαχτάρα, έλξη, απελπισία,  φιληδονία στον ουρανίσκο  και ορμές στο υ...

Μετά τη Θήβα στο Θέατρο Αθήναιον | κριτική παράστασης

Μετά τη Θήβα στο Θέατρο Αθήναιον | κριτική παράστασης

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και σκηνογράφος είναι ψυχίατρος. Βιοπορίζεται ως επιστήμων ψυχίατρος στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά σπούδασε και στο θεατρικό τμήμα του Α.Π.Θ.     Για δεύτερη φορά  (η πρώτη απόπειρα συγγραφικής γραφής  ήταν στο πλαίσιο της Πρώτης Γ...

Lemon, κριτική της παράστασης

Lemon, κριτική της παράστασης

Ο Michel Foucault δημιούργησε τον όρο «ετεροτοπία» [1], δίνοντας ονομασία στον τόπο που δεν ανήκει πουθενά και ορίζοντας έτσι μια ενεργοποιημένη ουτοπία. Χώροι- μεταίχμια μεταξύ του «εδώ» και του «αλλού», χώροι παρενθέσεις που δημιουργούν ρωγμές στις ροές της καθημερινότητας. Το καράβι αποτελεί έ...

Μόλλυ Σουήνυ του  Μπράιαν  Φρίελ  στο Φουαγιέ της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Μόλλυ Σουήνυ του Μπράιαν Φρίελ στο Φουαγιέ της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Μία γυναίκα, δυο άνδρες. Ανάμεσά  τους  η αναπηρία.  Σε ποια μορφή;   Και ποιος είναι ο ανάπηρος;   Τρείς  μονόλογοι, τρείς  διαδρομές,  τρείς  χαρακτήρες. Ποιος είναι ο  πιο περίπλοκος;   Απαντήσεις   ξεκάθαρες ...

Το παγκάκι του Αλεξάντερ Γκέλμα στο  θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Το παγκάκι του Αλεξάντερ Γκέλμα στο θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Το παγκάκι του Αλεξάντερ Γκέλμα έγινε ψυχαναλυτικό ανάκλιντρο στο  θέατρο «Αμαλία» και «φιλοξένησε»  πάθη  της ανθρώπινης  ψυχής . Τα ανομολόγητα πάθη, τις εσωτερικές  ανάγκες, τις επιδερμικές αναζητήσεις, το βάσανο  της  μοναξιάς, την  πίκρα της εγκατάλειψ...

«Ελένη» σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη στο Αντιγόνη Βαλάκου  | κριτική παράστασης

«Ελένη» σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη στο Αντιγόνη Βαλάκου | κριτική παράστασης

Η «Ελένη»  του Ρίτσου ήρθε  στο «Αντιγόνη Βαλάκου». Η «Ελένη»  απ? την «τέταρτη διάσταση» του ποιητή , ως φόρος  κατάφασης στη δύναμη της ποίησης, του θεάτρου και της ζωής από τον Δήμο Αβδελιώδη,  έτσι όπως τον επεξεργάστηκε  και τον παρουσίασε στο κοινό.   ...

Madagascar a musical adventure στο Αριστοτέλειον θέατρο (κριτική)

Madagascar a musical adventure στο Αριστοτέλειον θέατρο (κριτική)

Το μιούζικαλ της Dreamworks "Μαδαγασκάρη", βασισμένο στην ομότιτλη ταινία, παίζεται στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αριστοτέλειον κάθε Κυριακή πρωί (δείτε εδώ τις ώρες παραστάσεων)   Ο Βασιλιάς Τζούλιαν, ο Άλεξ και όλη η παρέα της Μαδαγασκάρης μας περιμένουν για να μας μυήσουν στη μαγεία της...

Η Μεγάλη Πλατεία του Νίκου Μπακόλα στο ΚΘΒΕ | κριτική παράστασης

Η Μεγάλη Πλατεία του Νίκου Μπακόλα στο ΚΘΒΕ | κριτική παράστασης

Η Ιστορία είναι ο κώδικάς μας, το στίγμα  κι ολόκληρη η ύπαρξή μας.  Και μέσα  απ  αυτήν ξανασυζητάμε το «τώρα»  σε βάσεις  βαθιές και  ουσιαστικές. Γινόμαστε, δηλαδή,  εμβριθέστεροι και δυνατότεροι. Θαρρώ, πως  μεγαλύτερη  επανάσταση  είναι ...

Ο Βαφτιστικός της Κυρίας στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Ο Βαφτιστικός της Κυρίας στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Η  γαλλική φάρσα των Ενεκέν, Βεμπέρ και ντε Γκορς, σε μετάφραση και ελεύθερη διασκευή του Χάρη Ρώμα, από 11 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.    Πήγα πρεμιέρα. Και πέρασα πολύ καλά. Όχι επειδή γνώριζα το έργο ή επειδή οι συντελεστές της παράστασης έκαναν ό,τι υπερβολικό  τούς ή...

Οθέλλος από το Θέατρο Τέχνης στο Θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Οθέλλος από το Θέατρο Τέχνης στο Θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Πέμπτη βράδυ, εκεί  γύρω  στις  εννέα άνοιξε η πόρτα της  αίθουσας. Μπήκαμε  οι  θεατές  ήρεμα  και, καθώς ψάχναμε θέσεις, στη σκηνή σεργιάνιζε  ένας ηθοποιός ανάμεσα  σε σκορπισμένα  λεμόνια στο δάπεδο.  Υποδοχή – προϊδέαση. ...

Θεογονία, η Αρχή του Κόσμου στο Θέατρο Κολοσσαίον | κριτική παράστασης

Θεογονία, η Αρχή του Κόσμου στο Θέατρο Κολοσσαίον | κριτική παράστασης

Άνθρωποι κάθε ηλικίας, από κοντινά και μακρινά μέρη της συμπρωτεύουσας, κατέκλυσαν το κινηματοθέατρο  Κολοσσαίον από νωρίς, πρωί Κυριακής, για να καταφέρουν να γευτούν πρώτοι την παράσταση που περιμέναμε με ανυπομονησία οι φίλοι του θέατρου, του χορού, της μουσικής, της εικαστικής δημιουργία...

Η τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ΄ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο θέατρο της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Η τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ΄ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο θέατρο της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Το συναρπαστικό χρονικό του Σαίξπηρ για την αχαλίνωτη , χωρίς όρια και ηθικούς φραγμούς  επιθυμία των μεγαλομανών σε έναν θώκο, παραμένει  μια  προκλητική μελέτη του κακοποιού και επικίνδυνου  εθισμού μας στις ανοίκειες  εκμεταλλεύσεις του.   Μετά́ τον «Α&...

 Αισχύλου Ορέστ3ια, μια διαδρομή στο θέατρο Τ  | κριτική παράστασης

Αισχύλου Ορέστ3ια, μια διαδρομή στο θέατρο Τ | κριτική παράστασης

Το είχα απωθημένο. Να δω τούτη την παράσταση για την οποία είχα διαβάσει , είχα ακούσει  τόσα  εγκώμια  και,  όταν το αποφάσιζα,  κάτι πήγαινε ανάποδα  και την έχανα.        Και να πεις ότι δεν παίχτηκε ξανά και ξανά;  Ποσώς!  Και ...