{ Κριτική παράστασης }

Κριτική παράστασης

Κριτική θεάτρου, κριτικές παραστάσεων, Διαβάστε κριτικές για θεατρικές παραστάσεις και ενημερωθείτε για όλα τα έργα που ανεβαίνουν στα θέατρα της Θεσσαλονίκης

Εθνικό θέατρο, Αισχύλου Ορέστεια (β. Χοηφόροι, γ. Ευμενίδες) κριτική

Εθνικό θέατρο, Αισχύλου Ορέστεια (β. Χοηφόροι, γ. Ευμενίδες) κριτική

Εθνικό θέατρο, Αισχύλου Ορέστεια (β. Χοηφόροι, γ. Ευμενίδες) κριτική Άγγελα Μάντζιου   Β. Χοηφόροι Τις τραγωδίες «Χοηφόροι» και «Ευμενίδες», δεύτερο και τρίτο μέρος της τριλογίας «Ορέστεια» του ποιητή Αισχύλου, παρακολουθήσαμε σε  μία ενιαία παράσταση και σε συνέχεια της παρ...

«Μαρία η Πενταγιώτισσα» κριτική παράστασης

«Μαρία η Πενταγιώτισσα» κριτική παράστασης

Η «Μαρία η Πενταγιώτισσα» φιλοξενήθηκε στο Φρούριο Καβάλας | κριτική παράστασης | Παύλος Λεμοντζής   Την καλέσαμε στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων. Εκείνη ευπροσήγορη, προσηνής, πες ανοιχτόκαρδη  κι «ανοιχτοχέρα»  να σαι μέσα, αλλά και παμπόνηρη, εφόσον ήξερε καλά ότι ο λαός  δ...

«Οδυσσέας», ο ήρωας της καρτερίας» στο Καρνάγιο Καβάλας σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη | κριτική παράστασης

«Οδυσσέας», ο ήρωας της καρτερίας» στο Καρνάγιο Καβάλας σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη | κριτική παράστασης

Στον μικρό κολπίσκο του καρνάγιου, στα γνωστά «Καλαφατιά», εκεί πίσω από τις «καμάρες», από το παλιό υδραγωγείο, χαμηλά στα «μπεντένια»,  εκεί όπου το κύμα της θάλασσας συναντά μια χούφτα άμμο και μια αράδα χαλίκια σε μια στενή λωρίδα γης, εκεί όπου το φεγγάρι στέλνει το μέγεθός του και τη λ...

«Οδύσσεια» Ραψωδία Ι από τους σπουδαστές  του ΚΘΒΕ στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική

«Οδύσσεια» Ραψωδία Ι από τους σπουδαστές του ΚΘΒΕ στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική

«Οδύσσεια» Ραψωδία Ι από τους σπουδαστές  του ΚΘΒΕ στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική Παύλος Λεμοντζής                     Ο  Όμηρος στον πολύπαθο γυρισμό τού Οδυσσέα στην Ιθάκη του, φορτώνει στον ήρωα ανδραγαθήματα, ευφάνταστα&...

«Προμηθέας δεσμώτης» Από τον Αισχύλο στον Σταύρο Τσακίρη | κριτική παράστασης

«Προμηθέας δεσμώτης» Από τον Αισχύλο στον Σταύρο Τσακίρη | κριτική παράστασης

«Προμηθέας δεσμώτης» Από τον Αισχύλο στον Σταύρο Τσακίρη | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Πρόλογος Αυτός ο «Προμηθέας» είναι πολύ ιδιαίτερος. Οι καινοτομίες, που για άλλους αποτελούν ευρήματα και γι άλλους πλεονασμοί, συναντώνται στην παράσταση από την αρχή ως το τέλ...

Ο «Δον Ζουάν» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης

Ο «Δον Ζουάν» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης

Ο «Δον Ζουάν» από την «5 η Εποχή» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Πρόλογος Το 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων σε εξέλιξη στον ζεστό μήνα Αύγουστο. Καυτή, στεγνή βραδιά και το νερό τόσο κοντά (στο σκηνικό), μα τόσο μακριά (στο...

Η  «Λωξάνδρα» στο Φρούριο Καβάλας | κριτική παράστασης

Η «Λωξάνδρα» στο Φρούριο Καβάλας | κριτική παράστασης

Η  «Λωξάνδρα» στο Φρούριο Καβάλας | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής «….σαν είδε ο Δημητρός μπροστά του τη Λωξάντρα, φαρδύπλατη, μακρόσκελη λεβέντισσα, γεροδεμένη δωρικιά κολόνα  να μπαίνει στην κάμαρα κρατώντας τον δίσκο με το γλυκό στα χέρια της, άνοιξε η καρδιά του. Ό...

«Ορέστεια» από το Εθνικό Θέατρο στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική παράστασης

«Ορέστεια» από το Εθνικό Θέατρο στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική παράστασης

«Ορέστεια» από το Εθνικό Θέατρο στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Ο ποιητής Ο Αισχύλος γεννήθηκε το 525/4 π.Χ. στην Αθήνα και πέθανε στη Γέλα το 456/5 π.Χ. Καταγόταν από παλιά αριστοκρατική οικογένεια του δήμου Ελευσίνας και είχε κοινωνικές επαφές με...

Ο «κατά φαντασίαν ασθενής» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης

Ο «κατά φαντασίαν ασθενής» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης

Ο «κατά φαντασίαν ασθενής» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων  | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Πρόλογος Σε μια ανεπτυγμένη κοινωνία σε επίπεδο υποδομών, αξιών και στάσεων ζωής, σύμφωνα με τα δεδομένα μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ότι...

Οιδίπους Τύραννος στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης

Οιδίπους Τύραννος στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης

Οιδίπους Τύραννος στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης Άγγελα Μάντζιου   Την παράσταση «Οιδίπους Τύραννος», παρακολουθήσαμε στο θέατρο Δάσους. Ο θίασος των ηθοποιών της παράστασης εισήλθε στη σκηνή σαν να έφτανε από πολύ μακρυά  μ? έναν απόηχο, για να διηγηθεί την ιστορία. Ο&n...

Μαρκουλάκης - Λιγνάδης - Μουτούση «Οιδίπους Τύραννος» στους Φιλίππους | κριτική παράστασης

Μαρκουλάκης - Λιγνάδης - Μουτούση «Οιδίπους Τύραννος» στους Φιλίππους | κριτική παράστασης

Μαρκουλάκης - Λιγνάδης - Μουτούση «Οιδίπους Τύραννος» στους Φιλίππους | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Το κοίλο πλήρες. Η ορχήστρα γυμνή. Φυσικό το σκηνικό : αρχαία ερείπια,  ανάμεσά τους τρία μεγαλοπρεπή δένδρα σαν Ολύμπια  θεϊκή δύναμη  στον «ιερό» χώρο, ...

Φαυστα του Μποστ | κριτική παράστασης

Φαυστα του Μποστ | κριτική παράστασης

Φαυστα του Μποστ | Ανοιχτό θέατρο του Δήμου Συκεών, Μάνος Κατράκης | κριτική παράστασης Άγγελα Μάντζιου   Την κωμωδία «Φαύστα» του  Μποστ, παρακολουθήσαμε από το θεατρικό εργαστήρι Θέσπις, στο ανοιχτό θέατρο του Δήμου Συκεών.  Το ιδιότυπο έργο «Φαύστα», με δυνατά κωμ...

Νεφέλες του Αριστοφάνη στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης

Νεφέλες του Αριστοφάνη στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης

Νεφέλες του Αριστοφάνη στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης Άγγελα Μάντζιου   Εντυπωσιακή ήταν η είσοδος και η έξοδος του θιάσου της κωμωδίας του Αριστοφάνη Νεφέλες, στη σκηνή του θεάτρου. Μετρώντας βήματα με ελαφρές αναπηδήσεις και αλλάζοντας ξαφνικά κατεύθυνση, οι ηθοποιοί της πα...

Αριστοφάνη «Νεφέλες» κριτική

Αριστοφάνη «Νεφέλες» κριτική

Αριστοφάνη «Νεφέλες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων κριτική Παύλος Λεμοντζής   Ο Ανδρέας Βουτσινάς όταν έκανε το 1998 τις δικές του «Νεφέλες» για λογαριασμό του Κ.Θ.Β.Ε. είχε δημοσιοποιήσει μερικές απόψεις του για τη δουλειά του . Είχα δει την παράστ...

Αύγουστου Κορτώ  «Ρένα» | κριτική

Αύγουστου Κορτώ «Ρένα» | κριτική

Αύγουστου Κορτώ  «Ρένα» κριτική Παύλος Λεμοντζής Απ την πιάτσα της Τρούμπας  στις σημερινές θεατρικές «πιάτσες»       Η Υρώ Μανέ παίζει  στοίχημα  κάθε ζεστό ελληνικό  βράδυ και το κερδίζει.  Τολμηρή γυναίκα, χαρισματική ηθοποιός, γλυκύτατο...

Ευριπίδη, «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» από το ΚΘΒΕ, στο θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης

Ευριπίδη, «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» από το ΚΘΒΕ, στο θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης

«Ιφιγένεια η εν Αυλίδι», Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο θέατρο Δάσους (5ο Φεστιβάλ Δάσους) Κριτική Άγγελα Μάντζιου   Μινιμαλιστική και επιβραδυντική παράσταση με πρόταξη του  ποιητικού λόγου  του τραγικού ποιητή-φιλοσόφου, Ευριπίδη. Μοντέρνα  μετατοπιστική ανάγνωση ...

Ευριπίδη Ιφιγένεια εν Αυλίδι από το ΚΘΒΕ - κριτική παράστασης

Ευριπίδη Ιφιγένεια εν Αυλίδι από το ΚΘΒΕ - κριτική παράστασης

Ευριπίδη Ιφιγένεια εν Αυλίδι από το ΚΘΒΕ σκηνοθεσία Γιάννη  Καλαβριανού - κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Στεναχωρήθηκα πολύ που αυτή η πρεμιέρα δε στεφανώθηκε από την αίγλη του αρχαίου θέατρου των  Φιλίππων, όπως έκανε παλιότερα το ΚΘΒΕ  κι έτσι έχασε τη μυσταγω...

Action Theater Drama Studio - κριτική

Action Theater Drama Studio - κριτική

Action Theater Drama Studio - κριτική Άγγελα Μάντζιου   Βασισμένο  σε  κείμενο του συγγραφέα Θ. Βαλτινού ήταν  το μάθημα υποκριτικής –κινησιολογικής έκφρασης, που παρακολουθήσαμε από την ομάδα των μελών του Action Theater Drama Studio (πρώτος κύκλος επαφής με την...

Το τάβλι - κριτική της παράστασης στο Θέατρο κήπου

Το τάβλι - κριτική της παράστασης στο Θέατρο κήπου

Το τάβλι - κριτική της παράστασης στο Θέατρο κήπου / Άγγελα Μάντζιου Σε καλοκαιρινό σκηνικό τοποθετημένο  στα λαϊκά σπίτια των συνοικιών της Αθήνας, με τις αυλές σε γειτνίαση των μετοίκων της πόλης και σε συνθήκη εγγύτητας, στήθηκε το πεδίο  του θεατρικού παιχνιδιού που παρακολου...

Ο Τζόνι πήρε τ΄ όπλο του | Κριτική

Ο Τζόνι πήρε τ΄ όπλο του | Κριτική

« Ο Τζόνι πήρε τ΄ όπλο του» κι ήρθε στο «Αμαλία» κριτική Παύλος Λεμοντζής   Ο Ντάλτον Τράμπο έγραψε και δημοσίευσε το αντιπολεμικό του έργο το 1939, τον ίδιο μήνα που η Γερμανία εισέβαλε στην Πολωνία και ξεκίνησε ο Β Παγκόσμιος Πόλεμος. Αφορά σε έναν πολυτραυματία από μια νάρκη, τον ...

Ωκεανός, Ocean Sea στη μονή Λαζαριστών, μικρό θέατρο | κριτική

Ωκεανός, Ocean Sea στη μονή Λαζαριστών, μικρό θέατρο | κριτική

Ωκεανός, Ocean Sea στη μονή Λαζαριστών, μικρό θέατρο /κριτική Άγγελα Μάντζιου   Την παράσταση «Ωκεανός», παραγωγή του θεάτρου του Νέου Kόσμου, στη μετάκληση του ΚΘΒΕ, παρακολουθήσαμε στο μικρό θέατρο της μονής Λαζαριστών.   Καλλιτεχνική η αύρα της παράστασης «Ωκεανός»:...

Europe Speaks out – 2o #SKG Bridges Festival - κριτική

Europe Speaks out – 2o #SKG Bridges Festival - κριτική

Europe Speaks out – 2o #SKG Bridges Festival | κριτική Άγγελα Μάντζιου   Την παράσταση «Europe Speaks Out», παρακολουθήσαμε στο θέατρο της ΕΜΣ. Στο πλαίσιο του 2o #SKG Bridges Festival -μίνι Διεθνές Φεστιβάλ «Europe Speaks Out» του ΚΘΒΕ, καλλιτέχνες από την Ρωσία, Γαλλί...

«Ερωτευμένος Σαίξπηρ»  στη Μονή Λαζαριστών - κριτική

«Ερωτευμένος Σαίξπηρ» στη Μονή Λαζαριστών - κριτική

Ένα θεατρικό έργο αποτελείται από μέρη που συνδέονται μεταξύ τους κι είναι έτσι οργανωμένα, ώστε να συναποτελούν και ν αναδεικνύουν ένα ενιαίο και σφιχτοδεμένο σύνολο. Αυτός ακριβώς ο τρόπος οργάνωσης και σύνδεσης των μερών σ? ένα άρρηκτο αποτέλεσμα, λέγεται δομή. Ο Οδυσσέας Ελύτης, μάλιστα, χαρα...

Συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου στο «Master class» του Τέρενς ΜακΝάλι - κριτική

Συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου στο «Master class» του Τέρενς ΜακΝάλι - κριτική

Συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου στο «Master class» του Τέρενς ΜακΝάλι. Κριτική Παύλος Λεμοντζής     Θέατρο «Αριστοτέλειον». Πλήρες. Στη σκηνή  και την πλατεία τα φώτα αναμμένα.  Ένας νεαρός- λαϊκό παιδί, περιφέρεται στο σανίδι και  χαριεντίζεται με το κοινό. Συμπ...

Δάφνες και Πικροδάφνες στο Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών – κριτική

Δάφνες και Πικροδάφνες στο Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών – κριτική

Δάφνες και Πικροδάφνες στο Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών – κριτική Άγγελα Μάντζιου   Παρακολουθώντας την παράσταση «Δάφνες και Πικροδάφνες» του ΚθβΕ, στο μικρό θέατρο της μονής Λαζαριστών, ακούσαμε τα λόγια του έργου ζωηρά και στη σύγχρονη συγκυρία. Αντέχει ο απόηχος των φωνών ...

Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια  του Έντουαρντ Άλμπι στο ιστορικό  θέατρο «Αμαλία» - Κριτική

Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια του Έντουαρντ Άλμπι στο ιστορικό θέατρο «Αμαλία» - Κριτική

Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια  του Έντουαρντ Άλμπι στο ιστορικό  θέατρο «Αμαλία»        Η πάλαι ποτέ «φωλιά»  της «Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης»,  σήκωσε και πάλι  αυλαία και οι «Όψεις  Πολιτισμού» μοιράζονται  με τους θεατές τη...

Η «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη στο θέατρο «Τ» - κριτική

Η «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη στο θέατρο «Τ» - κριτική

«Μισοπλαγιασμένη κοντά εις την εστίαν, με σφαλιστά τα όμματα, την κεφαλήν ακουμβώσα εις το κράσπεδον της εστίας, το λεγόμενον «φουγοπόδαρο», η θεία - Χαδούλα, η κοινώς Γιαννού η Φράγκισσα, δεν εκοιμάτο, αλλ εθυσίαζε τον ύπνο πλησίον εις το λίκνον της ασθενούσης μικράς εγγονής της».   ...

Η «κωμωδία των παρεξηγήσεων» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ πήγε «Μέγαρο» | κριτική παράστασης

Η «κωμωδία των παρεξηγήσεων» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ πήγε «Μέγαρο» | κριτική παράστασης

Εκατό λεπτά αδιάκοπης κίνησης στην τεράστια σκηνή της αίθουσας «Φίλων της Μουσικής» στο «Μέγαρο» Θεσσαλονίκης. Εκατό λεπτά σ? ένα διαρκές demi-plié κλασικού χορού απ΄ όλα τα μέλη του θιάσου, αυτού του εκπαιδευμένου εσμού καλλιτεχνών, που εντυπωσίασε το πολυπληθές κοινό με την άνεση, τον συγχ...

Μπρεχτ στο «Αυλαία» κι ένας συγκλονιστικός «καλός άνθρωπος του Σετσουάν» *κριτική παράστασης

Μπρεχτ στο «Αυλαία» κι ένας συγκλονιστικός «καλός άνθρωπος του Σετσουάν» *κριτική παράστασης

Μπρεχτ στο «Αυλαία» κι ένας συγκλονιστικός « καλός άνθρωπος του Σετσουάν» * κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Θα μπορούσε να είναι Αριστοφάνης δηκτικός , καταγγελτικός κι αθυρόστομος αλλά είναι ο Μπρεχτ, ο ανοιχτός- εκ πεποιθήσεως - σε πολλές και διαφορετικές αναγνώσεις. ...

Ο  «Ήχος του όπλου» κριτική παράστασης

Ο «Ήχος του όπλου» κριτική παράστασης

Ο  «Ήχος του όπλου» κριτική Παύλος Λεμοντζής         Η αίθουσα του «Αυλαία»  φωτισμένη. Στο λιτό σκηνικό ο Σταύρος Μερμήγκης υποδέχεται το κοινό , ως «Ηλίας» ,  σιωπηλός ,  φορτωμένος στο γκρίζο του κεφάλι τα πρότερα ηχηρά  χρόνια του. Οι θεατέ...