{ Κριτική παράστασης }

Κριτική παράστασης

Κριτική θεάτρου, κριτικές παραστάσεων, Διαβάστε κριτικές για θεατρικές παραστάσεις και ενημερωθείτε για όλα τα έργα που ανεβαίνουν στα θέατρα της Θεσσαλονίκης

«Ερωτευμένος Σαίξπηρ»  στη Μονή Λαζαριστών - κριτική

«Ερωτευμένος Σαίξπηρ» στη Μονή Λαζαριστών - κριτική

Ένα θεατρικό έργο αποτελείται από μέρη που συνδέονται μεταξύ τους κι είναι έτσι οργανωμένα, ώστε να συναποτελούν και ν αναδεικνύουν ένα ενιαίο και σφιχτοδεμένο σύνολο. Αυτός ακριβώς ο τρόπος οργάνωσης και σύνδεσης των μερών σ? ένα άρρηκτο αποτέλεσμα, λέγεται δομή. Ο Οδυσσέας Ελύτης, μάλιστα, χαρα...

Συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου στο «Master class» του Τέρενς ΜακΝάλι - κριτική

Συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου στο «Master class» του Τέρενς ΜακΝάλι - κριτική

Συγκλονιστική Μαρία Ναυπλιώτου στο «Master class» του Τέρενς ΜακΝάλι. Κριτική Παύλος Λεμοντζής     Θέατρο «Αριστοτέλειον». Πλήρες. Στη σκηνή  και την πλατεία τα φώτα αναμμένα.  Ένας νεαρός- λαϊκό παιδί, περιφέρεται στο σανίδι και  χαριεντίζεται με το κοινό. Συμπ...

Δάφνες και Πικροδάφνες στο Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών – κριτική

Δάφνες και Πικροδάφνες στο Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών – κριτική

Δάφνες και Πικροδάφνες στο Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών – κριτική Άγγελα Μάντζιου   Παρακολουθώντας την παράσταση «Δάφνες και Πικροδάφνες» του ΚθβΕ, στο μικρό θέατρο της μονής Λαζαριστών, ακούσαμε τα λόγια του έργου ζωηρά και στη σύγχρονη συγκυρία. Αντέχει ο απόηχος των φωνών ...

Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια  του Έντουαρντ Άλμπι στο ιστορικό  θέατρο «Αμαλία» - Κριτική

Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια του Έντουαρντ Άλμπι στο ιστορικό θέατρο «Αμαλία» - Κριτική

Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια  του Έντουαρντ Άλμπι στο ιστορικό  θέατρο «Αμαλία»        Η πάλαι ποτέ «φωλιά»  της «Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης»,  σήκωσε και πάλι  αυλαία και οι «Όψεις  Πολιτισμού» μοιράζονται  με τους θεατές τη...

Η «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη στο θέατρο «Τ» - κριτική

Η «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη στο θέατρο «Τ» - κριτική

«Μισοπλαγιασμένη κοντά εις την εστίαν, με σφαλιστά τα όμματα, την κεφαλήν ακουμβώσα εις το κράσπεδον της εστίας, το λεγόμενον «φουγοπόδαρο», η θεία - Χαδούλα, η κοινώς Γιαννού η Φράγκισσα, δεν εκοιμάτο, αλλ εθυσίαζε τον ύπνο πλησίον εις το λίκνον της ασθενούσης μικράς εγγονής της».   ...

Η «κωμωδία των παρεξηγήσεων» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ πήγε «Μέγαρο» | κριτική παράστασης

Η «κωμωδία των παρεξηγήσεων» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ πήγε «Μέγαρο» | κριτική παράστασης

Εκατό λεπτά αδιάκοπης κίνησης στην τεράστια σκηνή της αίθουσας «Φίλων της Μουσικής» στο «Μέγαρο» Θεσσαλονίκης. Εκατό λεπτά σ? ένα διαρκές demi-plié κλασικού χορού απ΄ όλα τα μέλη του θιάσου, αυτού του εκπαιδευμένου εσμού καλλιτεχνών, που εντυπωσίασε το πολυπληθές κοινό με την άνεση, τον συγχ...

Μπρεχτ στο «Αυλαία» κι ένας συγκλονιστικός «καλός άνθρωπος του Σετσουάν» *κριτική παράστασης

Μπρεχτ στο «Αυλαία» κι ένας συγκλονιστικός «καλός άνθρωπος του Σετσουάν» *κριτική παράστασης

Μπρεχτ στο «Αυλαία» κι ένας συγκλονιστικός « καλός άνθρωπος του Σετσουάν» * κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Θα μπορούσε να είναι Αριστοφάνης δηκτικός , καταγγελτικός κι αθυρόστομος αλλά είναι ο Μπρεχτ, ο ανοιχτός- εκ πεποιθήσεως - σε πολλές και διαφορετικές αναγνώσεις. ...

Ο  «Ήχος του όπλου» κριτική παράστασης

Ο «Ήχος του όπλου» κριτική παράστασης

Ο  «Ήχος του όπλου» κριτική Παύλος Λεμοντζής         Η αίθουσα του «Αυλαία»  φωτισμένη. Στο λιτό σκηνικό ο Σταύρος Μερμήγκης υποδέχεται το κοινό , ως «Ηλίας» ,  σιωπηλός ,  φορτωμένος στο γκρίζο του κεφάλι τα πρότερα ηχηρά  χρόνια του. Οι θεατέ...

Ο σπαρακτικός θρήνος  του/της   Ερκουλίν Μπαρμπέν  «στοιχειώνει» το «Μπενσουσάν Χαν»

Ο σπαρακτικός θρήνος του/της Ερκουλίν Μπαρμπέν «στοιχειώνει» το «Μπενσουσάν Χαν»

Ο σπαρακτικός θρήνος  του/της   Ερκουλίν Μπαρμπέν  «στοιχειώνει» το «Μπενσουσάν Χαν»      Θα μπορούσε να είναι  freak show των Tiger Lillies , αλλά πρόκειται για μια  συγκλονιστική περφόρμανς  με την υπογραφή του Δαμιανού Κωνσταντινίδη. Αυ...

«Ψευδαισθήσεις» η εικονική πραγματικότητα στο θέατρο «Τ»

«Ψευδαισθήσεις» η εικονική πραγματικότητα στο θέατρο «Τ»

«Ψευδαισθήσεις» η εικονική πραγματικότητα στο θέατρο «Τ» κριτική Παύλος Λεμοντζής      Η Γλυκερία Καλαϊτζή υπογράφει τη μετάφραση και ο Γιάννης Παρασκευόπουλος τη σκηνοθεσία στο αφηγηματικό έργο του σημαντικού Ρώσου συγγραφέα Ιβάν Βιριπάγεφ, που έκανε πρεμιέρα στο «Τ» ...

Υπηρέτης δύο αφεντάδων | Αποδομητικό, δυναμικά υπαινικτικό | κριτική παράστασης

Υπηρέτης δύο αφεντάδων | Αποδομητικό, δυναμικά υπαινικτικό | κριτική παράστασης

Υπηρέτης δύο αφεντάδων | κριτική παράστασης β   ΚΘΒΕ στο Θέατρο της ΕΜΣ Αποδομητικό, δυναμικά υπαινικτικό το ευφραντικό στίγμα της ανα-παράστασης του έργου Υπηρέτης δύο Αφεντάδων, που παρακολουθήσαμε στην ΕΜΣ από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Η ιστορία απλή και έξυπνα δομημέ...

«Υπηρέτης δύο αφεντάδων» Μια σύγχρονη προσέγγιση του Γκολντόνι - κριτική παράστασης

«Υπηρέτης δύο αφεντάδων» Μια σύγχρονη προσέγγιση του Γκολντόνι - κριτική παράστασης

«Υπηρέτης δύο αφεντάδων» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Παρασκευή 8 Μαρτίου. Πλατεία πλήρης. ΄Άσκηση πρώτη: Υπομονή. Το σύνηθες, οι κουβέντες. Οι χαμηλόφωνες δείχνουν καλλιέργεια, ήθος, αγωγή. Οι δυνατές στιγματίζουν  απερισκεψία, αμετροέπεια  ή έλλειψη παιδε...

Ο «Δον Κιχώτης» κριτική παράστασης

Ο «Δον Κιχώτης» κριτική παράστασης

Ο «Δον Κιχώτης» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Μια γιορτή. Ένα πανηγύρι. Ένα δίωρο πάρτι για μικρούς και μεγάλους. Παράσταση – δώρο από μια εξαιρετική ομάδα καλλιτεχνών σ ένα λαμπρό «άρμα Θέσπιδος» με ηνίοχο την έμπειρη, ιδιαιτέρως προικισμένη Σοφία Σπυράτου. ...

Ο μέγας Ιεροεξεταστής κριτική παράστασης | θέατρο

Ο μέγας Ιεροεξεταστής κριτική παράστασης | θέατρο

Ο μέγας Ιεροεξεταστής κριτική παράστασης Στο θέατρο Αυλαία   Με υποβλητική  μουσική ψαλμωδιών με πολλές φωνές και ισοκρατήματα, μέσα στο σκοτάδι  ξεκίνησε η παράσταση, Ο μέγας Ιεροεξεταστής, στο θέατρο Αυλαία.  Ύστερα ακούστηκαν τα λόγια της επιστολής  προ...

«Ο Ελέφας» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής

«Ο Ελέφας» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής

«Ο Ελέφας» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής      Το Κ.Θ.Β.Ε έφερε στον Βορρά το έργο του Κώστα Μπονσταντζόγλου «Ο Ελέφας» με υπογραφή: Κώστα  Βοσταντζόγλου. Μάλλον, προέκυψαν λόγοι που ο συγγραφέας διαφοροποίησε το επίθετο, το οποίο έγινε διάσημο από τον ευφυή πατέρ...

«Αρίστος» κριτική παράστασης

«Αρίστος» κριτική παράστασης

«Αρίστος» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Αρίστο μας, μόνο οι γενναίοι ξέρουν να συγχωρούν. Ένας δειλός δε συγχωράει ποτέ. Δεν είναι στη φύση του. Το είπε ένας Ιρλανδός κληρικός μερικούς αιώνες πίσω. Το ήξερα από παλιά, αλλ έπρεπε να έρθω να σε δω, να σ ακούσω, να μαζέψ...

«Ένα μάθημα χορού» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής

«Ένα μάθημα χορού» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής

«Ένα μάθημα χορού» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής Ένα έργο του Μαρκ Σαν Ζερμέν σε μια παράσταση –μάθημα αυτογνωσίας.      Στο «Αθήναιον» της Βασιλίσσης Όλγας,  στη δεύτερη μικρή  σκηνή, σ? έναν ζεστό, φιλόξενο,  «οικογενειακό»  , θαρρείς,&...

Θείος Βάνια | κριτική παράστασης Άγγελα Μάντζιου

Θείος Βάνια | κριτική παράστασης Άγγελα Μάντζιου

Θείος Βάνια | κριτική παράστασης Άγγελα Μάντζιου στο θέατρο Αριστοτέλειον   Άντον Τσέχωφ, Θείος Βάνια, Το χειροκρότημα των θεατών ήταν θερμό και ο χαιρετισμός των ηθοποιών της παράστασης «θείος Βάνιας», ήταν χορευτικά δυναμικός στο βήμα της ομαδικής και ατομικής υπόκλισης, ότ...

«Εξομολογήσεις» κριτική παράσταση Παύλος Λεμοντζής

«Εξομολογήσεις» κριτική παράσταση Παύλος Λεμοντζής

«Εξομολογήσεις» κριτική παράσταση Παύλος Λεμοντζής   Είχα δει το έργο με άλλη διανομή αλλά άκρως συναρπαστικό, εκεί γωνία Ερμού και Ίωνος Δραγούμη στη Θεσσαλονίκη. Τώρα, ανεβαίνει με νέα σύνθεση στο θέατρο «Αυλαία». Σπεύσατε να το απολαύσετε   Τρία δραματοποιημένα διηγήμ...

«Δάφνες και πικροδάφνες» κριτική παράστασης | Παύλος Λεμοντζής

«Δάφνες και πικροδάφνες» κριτική παράστασης | Παύλος Λεμοντζής

Φρέσκες «Δάφνες και πικροδάφνες» από το Κ.Θ.Β.Ε κριτική παράστασης | Παύλος Λεμοντζής   Ο Δημήτρη Κεχαΐδης και η Ελένης Χαβιαρά έγραψαν το 1979 μια πολιτική κωμωδία βγαλμένη απ? τα κόκαλα των Ελλήνων τα ιερά και τα «ανίερα». Ευδιάκριτα επίκαιρο κείμενο, παραμένει σημείο ελέγχου κ...

«Θείος Βάνιας» κριτική Παύλος Λεμοντζής

«Θείος Βάνιας» κριτική Παύλος Λεμοντζής

«Θείος Βάνιας» κριτική Παύλος Λεμοντζής   Ο Άντον Τσέχοφ, ως συγγραφέας στην πρωτοκαθεδρία της παγκόσμιας δραματουργίας, συχνά- πυκνά απασχολεί τους Έλληνες σκηνοθέτες και ο «Θείος Βάνιας», άλλοτε με κλασική ματιά κι άλλοτε με σύγχρονη, επισκέπτεται και τη Θεσσαλονίκη και, καθόλου αν...

Οι «Πυρκαγιές» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής

Οι «Πυρκαγιές» κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής

Δεύτερη φορά που ανεβαίνει το έργο στην Ελλάδα. Η πρώτη ήταν πριν από έξι χρόνια στο Εθνικό Θέατρο από τον Κωνσταντίνο Αρβανιτάκη και στην ίδια μετάφραση της Έφης Γιαννοπούλου. Στη φετινή του Κ.Θ.Β.Ε. κλήθηκε η Ιώ Βουλγαράκη να τη σκηνοθετήσει και κείνη το έκαμε με τον τρόπο της και την αφιέρωσε ...

Τα μεγάλα ψέμματα του μικρού Ερμή, κριτική | Θέατρο

Τα μεγάλα ψέμματα του μικρού Ερμή, κριτική | Θέατρο

Μετά από την παράσταση: «Ο κύριος Κιχ και το Μυστικό κουτί των Ήχων», η ομάδα Κοπέρνικος, επανέρχεται στη Θεσσαλονίκη με ένα ενδιαφέρον έργο στο θέατρο Τ., Τα μεγάλα ψέμματα του μικρού Ερμή.   Πρόκειται για ένα σύγχρονο παραμύθι, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Αθήνα σε χώρους ...

Ο Εκκλησιαστής στο Θέατρο Αυλαία κριτική

Ο Εκκλησιαστής στο Θέατρο Αυλαία κριτική

Ο Εκκλησιαστής | κριτική παράστασης   Σκηνές αρχετυπικές και συμπλέγματα εικόνων στο όριο τέχνης και πραγματικότητας αρχειοθέτησαν το θεατρικό κοίταγμα του κειμένου του Εκκλησιαστή, στην μακρινή απροσδιοριστία αναζήτησης των απαρχών της ζωής του ανθρώπου και της καταγραφής τω...

Performance «FAKE TIME» (3η κριτική θεάτρου )

Performance «FAKE TIME» (3η κριτική θεάτρου )

30 performers, 42 δωμάτια, 7 όροφοι, στο ξενοδοχείο Άριστον της Θεσσαλονίκης σε μια θεατρική παράσταση που αποτυπώνει, σχεδόν χωρίς κείμενο,την υπερβολή της αποδόμησης και συναντά το θεατή σε διαφορετική χρονική στιγμή της «δράσης». Βροχερό βράδυ κυριακής, πολλοί θεατές στο σαλόνι του ξενοδο...

Performance «FAKE TIME» στο Ξενοδοχείο Άριστον (2η κριτική θεάτρου)

Performance «FAKE TIME» στο Ξενοδοχείο Άριστον (2η κριτική θεάτρου)

Δεν είναι θέατρο με την κλασική έννοια του όρου είναι performance, όπως περιγράφεται και στο δελτίο τύπου. Μια performance που ξετυλίγεται στους 7 ορόφους ενός παλιού ξενοδοχείου κοντά στον Βαρδάρη. Και αυτό από μόνο του μας ιντριγκάρισε καθώς μας αρέσει που τέτοιοι χώροι μεταμορφώνονται και αποκ...