{ Κριτική παράστασης }

Κριτική παράστασης

Κριτική θεάτρου, κριτικές παραστάσεων, Διαβάστε κριτικές για θεατρικές παραστάσεις και ενημερωθείτε για όλα τα έργα που ανεβαίνουν στα θέατρα της Θεσσαλονίκης

Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Το «Νούρα, ένα πένθιμο μπλουζ», υποψήφιο για τα 7 κορφιάτικα βραβεία από την  Ακαδημία Θεατρικών Βραβείων Τέχνης (στις κατηγορίες: καλύτερη παράσταση, καλύτερη σκηνοθεσία, καλύτερο θεατρικό κείμενο, καλύτερη μουσική θεατρικού έργου «Μίμης Πλέσσας», καλύτερο θεατρικό τραγούδι ( ερμηνεία ), κα...

Τρείς αδερφές στο ΚΘΒΕ | κριτική παράστασης

Τρείς αδερφές στο ΚΘΒΕ | κριτική παράστασης

«Η απαίτηση είναι οι ήρωες  να καταλήγουν δραματικά αποτελεσματικοί. Αλλά στη ζωή οι άνθρωποι δεν αυτοκτονούν ή κρεμιούνται ή ερωτεύονται ή λένε έξυπνα πράγματα κάθε λεπτό. Περνάνε το χρόνο τους τρώγοντας, πίνοντας, τρέχοντας πίσω από γυναίκες ή άντρες, λέγοντας ανοησίες. Είναι απαραίτητο αυ...

Επικίνδυνες  μαγειρικές στο θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Επικίνδυνες μαγειρικές στο θέατρο Αυλαία | κριτική παράστασης

Η πρωτοτυπία, η ευφυΐα, η γοητεία, η φαεινή ιδέα  της ερωτικής διαδρομής  από  το στομάχι  στον εγκέφαλο, από το τραπέζι  στο κρεβάτι, οι λεπτές αποχρώσεις συναισθημάτων,  όπως οργή,  λαχτάρα, έλξη, απελπισία,  φιληδονία στον ουρανίσκο  και ορμές στο υ...

Μετά τη Θήβα στο Θέατρο Αθήναιον | κριτική παράστασης

Μετά τη Θήβα στο Θέατρο Αθήναιον | κριτική παράστασης

Ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και σκηνογράφος είναι ψυχίατρος. Βιοπορίζεται ως επιστήμων ψυχίατρος στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά σπούδασε και στο θεατρικό τμήμα του Α.Π.Θ.     Για δεύτερη φορά  (η πρώτη απόπειρα συγγραφικής γραφής  ήταν στο πλαίσιο της Πρώτης Γ...

Lemon, κριτική της παράστασης

Lemon, κριτική της παράστασης

Ο Michel Foucault δημιούργησε τον όρο «ετεροτοπία» [1], δίνοντας ονομασία στον τόπο που δεν ανήκει πουθενά και ορίζοντας έτσι μια ενεργοποιημένη ουτοπία. Χώροι- μεταίχμια μεταξύ του «εδώ» και του «αλλού», χώροι παρενθέσεις που δημιουργούν ρωγμές στις ροές της καθημερινότητας. Το καράβι αποτελεί έ...

Μόλλυ Σουήνυ του  Μπράιαν  Φρίελ  στο Φουαγιέ της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Μόλλυ Σουήνυ του Μπράιαν Φρίελ στο Φουαγιέ της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Μία γυναίκα, δυο άνδρες. Ανάμεσά  τους  η αναπηρία.  Σε ποια μορφή;   Και ποιος είναι ο ανάπηρος;   Τρείς  μονόλογοι, τρείς  διαδρομές,  τρείς  χαρακτήρες. Ποιος είναι ο  πιο περίπλοκος;   Απαντήσεις   ξεκάθαρες ...

Το παγκάκι του Αλεξάντερ Γκέλμα στο  θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Το παγκάκι του Αλεξάντερ Γκέλμα στο θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Το παγκάκι του Αλεξάντερ Γκέλμα έγινε ψυχαναλυτικό ανάκλιντρο στο  θέατρο «Αμαλία» και «φιλοξένησε»  πάθη  της ανθρώπινης  ψυχής . Τα ανομολόγητα πάθη, τις εσωτερικές  ανάγκες, τις επιδερμικές αναζητήσεις, το βάσανο  της  μοναξιάς, την  πίκρα της εγκατάλειψ...

«Ελένη» σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη στο Αντιγόνη Βαλάκου  | κριτική παράστασης

«Ελένη» σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη στο Αντιγόνη Βαλάκου | κριτική παράστασης

Η «Ελένη»  του Ρίτσου ήρθε  στο «Αντιγόνη Βαλάκου». Η «Ελένη»  απ? την «τέταρτη διάσταση» του ποιητή , ως φόρος  κατάφασης στη δύναμη της ποίησης, του θεάτρου και της ζωής από τον Δήμο Αβδελιώδη,  έτσι όπως τον επεξεργάστηκε  και τον παρουσίασε στο κοινό.   ...

Madagascar a musical adventure στο Αριστοτέλειον θέατρο (κριτική)

Madagascar a musical adventure στο Αριστοτέλειον θέατρο (κριτική)

Το μιούζικαλ της Dreamworks "Μαδαγασκάρη", βασισμένο στην ομότιτλη ταινία, παίζεται στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αριστοτέλειον κάθε Κυριακή πρωί (δείτε εδώ τις ώρες παραστάσεων)   Ο Βασιλιάς Τζούλιαν, ο Άλεξ και όλη η παρέα της Μαδαγασκάρης μας περιμένουν για να μας μυήσουν στη μαγεία της...

Η Μεγάλη Πλατεία του Νίκου Μπακόλα στο ΚΘΒΕ | κριτική παράστασης

Η Μεγάλη Πλατεία του Νίκου Μπακόλα στο ΚΘΒΕ | κριτική παράστασης

Η Ιστορία είναι ο κώδικάς μας, το στίγμα  κι ολόκληρη η ύπαρξή μας.  Και μέσα  απ  αυτήν ξανασυζητάμε το «τώρα»  σε βάσεις  βαθιές και  ουσιαστικές. Γινόμαστε, δηλαδή,  εμβριθέστεροι και δυνατότεροι. Θαρρώ, πως  μεγαλύτερη  επανάσταση  είναι ...

Ο Βαφτιστικός της Κυρίας στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Ο Βαφτιστικός της Κυρίας στο Θέατρο Αριστοτέλειον | κριτική παράστασης

Η  γαλλική φάρσα των Ενεκέν, Βεμπέρ και ντε Γκορς, σε μετάφραση και ελεύθερη διασκευή του Χάρη Ρώμα, από 11 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.    Πήγα πρεμιέρα. Και πέρασα πολύ καλά. Όχι επειδή γνώριζα το έργο ή επειδή οι συντελεστές της παράστασης έκαναν ό,τι υπερβολικό  τούς ή...

Οθέλλος από το Θέατρο Τέχνης στο Θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Οθέλλος από το Θέατρο Τέχνης στο Θέατρο Αμαλία | κριτική παράστασης

Πέμπτη βράδυ, εκεί  γύρω  στις  εννέα άνοιξε η πόρτα της  αίθουσας. Μπήκαμε  οι  θεατές  ήρεμα  και, καθώς ψάχναμε θέσεις, στη σκηνή σεργιάνιζε  ένας ηθοποιός ανάμεσα  σε σκορπισμένα  λεμόνια στο δάπεδο.  Υποδοχή – προϊδέαση. ...

Θεογονία, η Αρχή του Κόσμου στο Θέατρο Κολοσσαίον | κριτική παράστασης

Θεογονία, η Αρχή του Κόσμου στο Θέατρο Κολοσσαίον | κριτική παράστασης

Άνθρωποι κάθε ηλικίας, από κοντινά και μακρινά μέρη της συμπρωτεύουσας, κατέκλυσαν το κινηματοθέατρο  Κολοσσαίον από νωρίς, πρωί Κυριακής, για να καταφέρουν να γευτούν πρώτοι την παράσταση που περιμέναμε με ανυπομονησία οι φίλοι του θέατρου, του χορού, της μουσικής, της εικαστικής δημιουργία...

Η τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ΄ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο θέατρο της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Η τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ΄ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ στο θέατρο της ΕΜΣ | κριτική παράστασης

Το συναρπαστικό χρονικό του Σαίξπηρ για την αχαλίνωτη , χωρίς όρια και ηθικούς φραγμούς  επιθυμία των μεγαλομανών σε έναν θώκο, παραμένει  μια  προκλητική μελέτη του κακοποιού και επικίνδυνου  εθισμού μας στις ανοίκειες  εκμεταλλεύσεις του.   Μετά́ τον «Α&...

 Αισχύλου Ορέστ3ια, μια διαδρομή στο θέατρο Τ  | κριτική παράστασης

Αισχύλου Ορέστ3ια, μια διαδρομή στο θέατρο Τ | κριτική παράστασης

Το είχα απωθημένο. Να δω τούτη την παράσταση για την οποία είχα διαβάσει , είχα ακούσει  τόσα  εγκώμια  και,  όταν το αποφάσιζα,  κάτι πήγαινε ανάποδα  και την έχανα.        Και να πεις ότι δεν παίχτηκε ξανά και ξανά;  Ποσώς!  Και ...

Ήρθε ξανά το «Χελιδόνι» στο «Αμαλία» | κριτική παράστασης

Ήρθε ξανά το «Χελιδόνι» στο «Αμαλία» | κριτική παράστασης

Το «Χελιδόνι»,  του Καταλανού  Γκιλιέμ  Κλούα, στηρίχτηκε στη  σχετικά  πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση  της  12ης Ιουνίου 2016 σε ένα gay bar του Ορλάντο και διαπραγματεύεται τον αντίκτυπο του γεγονότος στους οικείους των θυμάτων. Μια αληθινή, σκληρή ιστορία, ένα...

Θωμά Κοροβίνη «η Ευθαλία του Γαλατά» πέρασε κι από το «Αυλαία» | κριτική παράστασης

Θωμά Κοροβίνη «η Ευθαλία του Γαλατά» πέρασε κι από το «Αυλαία» | κριτική παράστασης

Ευθαλία σημαίνει ανθισμένη από  το ευ +  θάλος  (θάλλω το ρήμα), πες «καρπερή» κατά μία έννοια. Τούτη η Ευθαλία είχε το όνομα , όχι τη χάρη. Εκτός κι αν το ξέχειλο  τεφτέρι τής ζωής της από περιπέτειες, εφάμιλλες ή και  ανώτερες ενός Όλιβερ Τουίστ, ενός Τομ Σώγιερ, θεωρού...

Η λαϊκή οπερέτα «Εκκλησιάζουσες» κριτική παράστασης

Η λαϊκή οπερέτα «Εκκλησιάζουσες» κριτική παράστασης

Η λαϊκή οπερέτα «Εκκλησιάζουσες» στο Θέατρο Δάσους - κριτική Παύλος Λεμοντζής Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν  &  Εθνική Λυρική Σκηνή «Προκειμένου να πάρει αξία ένας κάποιος αιώνας σε στιγμή παρακμής»   «Εκκλησιάζουσες» - Ο πρόλογος Αυτός ο ευφυής...

Εθνικό θέατρο, Αισχύλου Ορέστεια (β. Χοηφόροι, γ. Ευμενίδες) κριτική

Εθνικό θέατρο, Αισχύλου Ορέστεια (β. Χοηφόροι, γ. Ευμενίδες) κριτική

Εθνικό θέατρο, Αισχύλου Ορέστεια (β. Χοηφόροι, γ. Ευμενίδες) κριτική Άγγελα Μάντζιου   Β. Χοηφόροι Τις τραγωδίες «Χοηφόροι» και «Ευμενίδες», δεύτερο και τρίτο μέρος της τριλογίας «Ορέστεια» του ποιητή Αισχύλου, παρακολουθήσαμε σε  μία ενιαία παράσταση και σε συνέχεια της παρ...

«Μαρία η Πενταγιώτισσα» κριτική παράστασης

«Μαρία η Πενταγιώτισσα» κριτική παράστασης

Η «Μαρία η Πενταγιώτισσα» φιλοξενήθηκε στο Φρούριο Καβάλας | κριτική παράστασης | Παύλος Λεμοντζής   Την καλέσαμε στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων. Εκείνη ευπροσήγορη, προσηνής, πες ανοιχτόκαρδη  κι «ανοιχτοχέρα»  να σαι μέσα, αλλά και παμπόνηρη, εφόσον ήξερε καλά ότι ο λαός  δ...

«Οδυσσέας», ο ήρωας της καρτερίας» στο Καρνάγιο Καβάλας σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη | κριτική παράστασης

«Οδυσσέας», ο ήρωας της καρτερίας» στο Καρνάγιο Καβάλας σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη | κριτική παράστασης

Στον μικρό κολπίσκο του καρνάγιου, στα γνωστά «Καλαφατιά», εκεί πίσω από τις «καμάρες», από το παλιό υδραγωγείο, χαμηλά στα «μπεντένια»,  εκεί όπου το κύμα της θάλασσας συναντά μια χούφτα άμμο και μια αράδα χαλίκια σε μια στενή λωρίδα γης, εκεί όπου το φεγγάρι στέλνει το μέγεθός του και τη λ...

«Οδύσσεια» Ραψωδία Ι από τους σπουδαστές  του ΚΘΒΕ στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική

«Οδύσσεια» Ραψωδία Ι από τους σπουδαστές του ΚΘΒΕ στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική

«Οδύσσεια» Ραψωδία Ι από τους σπουδαστές  του ΚΘΒΕ στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική Παύλος Λεμοντζής                     Ο  Όμηρος στον πολύπαθο γυρισμό τού Οδυσσέα στην Ιθάκη του, φορτώνει στον ήρωα ανδραγαθήματα, ευφάνταστα&...

«Προμηθέας δεσμώτης» Από τον Αισχύλο στον Σταύρο Τσακίρη | κριτική παράστασης

«Προμηθέας δεσμώτης» Από τον Αισχύλο στον Σταύρο Τσακίρη | κριτική παράστασης

«Προμηθέας δεσμώτης» Από τον Αισχύλο στον Σταύρο Τσακίρη | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Πρόλογος Αυτός ο «Προμηθέας» είναι πολύ ιδιαίτερος. Οι καινοτομίες, που για άλλους αποτελούν ευρήματα και γι άλλους πλεονασμοί, συναντώνται στην παράσταση από την αρχή ως το τέλ...

Ο «Δον Ζουάν» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης

Ο «Δον Ζουάν» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης

Ο «Δον Ζουάν» από την «5 η Εποχή» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Πρόλογος Το 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων σε εξέλιξη στον ζεστό μήνα Αύγουστο. Καυτή, στεγνή βραδιά και το νερό τόσο κοντά (στο σκηνικό), μα τόσο μακριά (στο...

Η  «Λωξάνδρα» στο Φρούριο Καβάλας | κριτική παράστασης

Η «Λωξάνδρα» στο Φρούριο Καβάλας | κριτική παράστασης

Η  «Λωξάνδρα» στο Φρούριο Καβάλας | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής «….σαν είδε ο Δημητρός μπροστά του τη Λωξάντρα, φαρδύπλατη, μακρόσκελη λεβέντισσα, γεροδεμένη δωρικιά κολόνα  να μπαίνει στην κάμαρα κρατώντας τον δίσκο με το γλυκό στα χέρια της, άνοιξε η καρδιά του. Ό...

«Ορέστεια» από το Εθνικό Θέατρο στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική παράστασης

«Ορέστεια» από το Εθνικό Θέατρο στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική παράστασης

«Ορέστεια» από το Εθνικό Θέατρο στο 62ο Φεστιβάλ Φιλίππων | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Ο ποιητής Ο Αισχύλος γεννήθηκε το 525/4 π.Χ. στην Αθήνα και πέθανε στη Γέλα το 456/5 π.Χ. Καταγόταν από παλιά αριστοκρατική οικογένεια του δήμου Ελευσίνας και είχε κοινωνικές επαφές με...

Ο «κατά φαντασίαν ασθενής» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης

Ο «κατά φαντασίαν ασθενής» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων | κριτική παράστασης

Ο «κατά φαντασίαν ασθενής» στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων  | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Πρόλογος Σε μια ανεπτυγμένη κοινωνία σε επίπεδο υποδομών, αξιών και στάσεων ζωής, σύμφωνα με τα δεδομένα μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου, θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ότι...

Οιδίπους Τύραννος στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης

Οιδίπους Τύραννος στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης

Οιδίπους Τύραννος στο Θέατρο Δάσους | κριτική παράστασης Άγγελα Μάντζιου   Την παράσταση «Οιδίπους Τύραννος», παρακολουθήσαμε στο θέατρο Δάσους. Ο θίασος των ηθοποιών της παράστασης εισήλθε στη σκηνή σαν να έφτανε από πολύ μακρυά  μ? έναν απόηχο, για να διηγηθεί την ιστορία. Ο&n...

Μαρκουλάκης - Λιγνάδης - Μουτούση «Οιδίπους Τύραννος» στους Φιλίππους | κριτική παράστασης

Μαρκουλάκης - Λιγνάδης - Μουτούση «Οιδίπους Τύραννος» στους Φιλίππους | κριτική παράστασης

Μαρκουλάκης - Λιγνάδης - Μουτούση «Οιδίπους Τύραννος» στους Φιλίππους | κριτική παράστασης Παύλος Λεμοντζής   Το κοίλο πλήρες. Η ορχήστρα γυμνή. Φυσικό το σκηνικό : αρχαία ερείπια,  ανάμεσά τους τρία μεγαλοπρεπή δένδρα σαν Ολύμπια  θεϊκή δύναμη  στον «ιερό» χώρο, ...

Φαυστα του Μποστ | κριτική παράστασης

Φαυστα του Μποστ | κριτική παράστασης

Φαυστα του Μποστ | Ανοιχτό θέατρο του Δήμου Συκεών, Μάνος Κατράκης | κριτική παράστασης Άγγελα Μάντζιου   Την κωμωδία «Φαύστα» του  Μποστ, παρακολουθήσαμε από το θεατρικό εργαστήρι Θέσπις, στο ανοιχτό θέατρο του Δήμου Συκεών.  Το ιδιότυπο έργο «Φαύστα», με δυνατά κωμ...