Το Αλάνι (2023) | Κριτική

Το Αλάνι (2023) | “Scrapper” Δραματική κομεντί, βρετανικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Σάρλοτ Ρέγκαν, με τους Χάρις Ντίκινσον, Λόλα Κάμπελ, Λόρα Άικμαν, Κάρι Κράνκσον κα.

Τρυφερή ταινία για τη σχέση ενός πανέξυπνου και θαρραλέου αγοροκόριτσου με τον ανώριμο πατέρα του. Μια ανάλαφρη και στιλάτη δραμεντί που απέσπασε το Μέγα Βραβείο στο φεστιβάλ του Sundance, από την πρωτοεμφανιζόμενη Βρετανίδα νεαρή σκηνοθέτιδα Σάρλοτ Ρέγκαν.

Ανεξάρτητη παραγωγή και κυρίως με ανεξάρτητο πνεύμα, το φιλμ, διάρκειας μόλις 80 λεπτών, υιοθετεί μία αισιόδοξη προοπτική, μεταδίδει θετικά μηνύματα, αποφεύγοντας τον διδακτισμό και την κυριαρχία της πολιτικής ορθότητας, ενώ διαθέτει και ως πρωταγωνίστρια την αξιαγάπητη 12χρονη Λόλα Κάμπελ.

Μια 12χρονη, που χάνει τη μητέρα της και μένει μόνη της, αφού ο πατέρας είχε εξαφανιστεί προ καιρού, θα αναγκαστεί να στήσει ένα περίπλοκο σύστημα για να παραπλανήσει το σύστημα αναδοχής και να ζήσει ανεξάρτητη. Αφενός λέγοντας στο σχολείο της και στις αρχές ότι ζει με τον ανύπαρκτο – δικής της εμπνεύσεως – θείο της και αφετέρου βγάζοντας τα προς το ζην κλέβοντας ποδήλατα. Ώσπου μια μέρα, θα εμφανιστεί ένας νεαρός αλλόκοτος άνδρας, που θα συστηθεί ως πατέρας της και θα δημιουργήσει μία νέα πραγματικότητα στη ζωή της.

Το παιχνίδι συμβίωσης ή και εξημέρωσης μεταξύ παιδιού και πατέρα, είναι αρκούντως απολαυστικό, καθώς η Ρέγκαν προσεγγίζει το θέμα της από την πλευρά του κοριτσιού, με μία φρέσκια ματιά και με μία αναζωογονητική διάθεση, με ευχάριστα και πολύχρωμα καρέ, περιπαιχτικά ευρυγώνια πλάνα, αλλά και συνδυάζοντας τις περισσότερες φορές πετυχημένα την ανωριμότητα και αδεξιότητα του πατέρα, με την απότομη ενηλικίωση της οξυδερκούς μικρής ηρωίδας.

Με ιδιαίτερη αίσθηση της οικονομίας του χρόνου, η Ρέγκαν, παρότι δείχνει ακόμη άπειρη, χάνοντας ορισμένες ευκαιρίες να αναπτύξει καλύτερα τους χαρακτήρες και τις απρόβλεπτες καταστάσεις, θα καταφέρει να θίξει και μια σειρά από κοινωνικά ζητήματα και να φτιάξει μία ταινία που θυμίζει τις καλύτερες στιγμές του είδους των δεκαετιών ’70 και ’80, όπου ανακαλύψαμε τις Τζόντι Φόστερ και Τατούμ Ο’Νιλ.

Η Πόλα Κάμπελ, πλέοντας μέσα σε μια ποδοσφαιρική φανέλα, θα μας γοητέψει με την ανεπιτήδευτη και πηγαία ερμηνευτική της άνεση και το εκφραστικό της προσωπάκι, ενώ και ο Χάρις Ντίκινσον είναι συμπαθής στο ρόλο του ουρανοκατέβατου πατέρα.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μια κόρη που αναγκάζεται να ενηλικιωθεί απότομα κι ένας πατέρας που τα βρίσκει πραγματικά σκούρα προσπαθούν να δυναμώσουν τη σχέση μεταξύ τους.


Σινεμά | Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024  | Χάρης Αναγνωστάκης ΑΠΕ ΜΠΕ

 

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε