Ξεκινούν οι διαγωνισμοί για την προμήθεια των νέων λεωφορείων

Σταδιακά ξεκινά η διαδικασία για την μεγάλη προμήθεια των 1.300 λεωφορείων που θα ενισχύσουν τις αστικές συγκοινωνίες Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την προμήθεια 800 οχημάτων και στη συνέχεια θα προκηρυχθεί η δεύτερη φάση για τα υπόλοιπα 500.

Το τεύχος δημοπράτησης για τα 800 λεωφορεία βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση και με βάση τις απαντήσεις θα διαμορφωθεί και η τελική δημόσια σύμβαση. Ο αρχικός προϋπολογισμός φτάνει τα 372 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ και ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια: 200 λεωφορεία 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, 200 λεωφορεία 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI, 100 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ και 300 ηλεκτρικά λεωφορεία 12m με τους φορτιστές τους.

Ειδικά στα ηλεκτρικά λεωφορεία προβλέπεται ότι 80 εξ αυτών θα έχουν ελάχιστη αυτονομία 150 χιλιομέτρων και τα υπόλοιπα 220 οχήματα ελάχιστη αυτονομία 200 χιλιομέτρων.

Πότε θα έρθουν τα νέα λεωφορεία

Η δημόσια διαβούλευση αναμένεται να κρατήσει 20 ημέρες και στη συνέχεια, έπειτα από ένα μήνα αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού που θεωρείται πως θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων εταιρειών του κλάδου.

Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι μπορούν να διεκδικήσουν όλες τις κατηγορίες λεωφορείων με την εξαίρεση των ηλεκτρικών όπου μπορούν να καταθέσουν προσφορές είτε για τα 80, είτε για τα 220 οχήματα. Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει να προχωρήσει και στην προκήρυξη του δεύτερου διαγωνισμού για τα υπόλοιπα 500 λεωφορεία μέσα στους επόμενους μήνες.

Στην καλύτερη περίπτωση όμως, τα νέα λεωφορεία δεν αναμένεται να αρχίσουν να κυκλοφορούν πριν τα τέλη του 2022 με αρχές του 2023. Και αυτό διότι οι ανάδοχοι θα έχουν πάνω από ένα χρόνο και συγκεκριμένα 430 ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης για να παραδώσουν τα οχήματα.

Ακόμη και αν οι διαδικασίες τρέξουν με ρυθμούς ρεκόρ και δεν υπάρξουν προσφυγές και άλλες καθυστερήσεις, ο ορισμός οριστικών αναδόχων ή ακόμη περισσότερο η υπογραφή της σύμβασης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πολύ πριν το τέλος του έτους για να προλάβουμε το 2022.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αναπάντεχων καθυστερήσεων αποτελεί η προμήθεια των 300 λεωφορείων που προορίζονται για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας με τη μέθοδο του leasing. Οι σχετικές συμβάσεις δεν πέρασαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Η διοίκηση της ΟΣΥ απέδωσε την απόρριψη των συμβάσεων σε “εσφαλμένη πληροφόρηση” του Ελεγκτικού Συνεδρίου και υπέβαλε αίτηση ανάκλησης της απόφασης. Στην πραγματικότητα ακόμη δεν γνωρίζουμε πότε θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα τα νέα λεωφορεία.

Του Κώστα Κετσιετζή – capital.gr

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε