{ Θέατρo }

Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: Μου αρέσει πολύ να κάνω διαφορετικά πράγματα, να δοκιμάζομαι σε ρόλους που το κοινό δεν περιμένει

Συνέντευξη: Βαγγέλης Ραφτόπουλος


Κατηγορίες: Θέατρο

Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: Μου αρέσει πολύ να κάνω διαφορετικά πράγματα, να δοκιμάζομαι σε ρόλους που το κοινό δεν περιμένει



ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Βαγγέλης Ραφτόπουλος από cityportal.gr και cityculture.gr συνομίλησε με τον ηθοποιό Χρήστο Χατζηπαναγιώτη που υποδύεται την ηρωίδα του Μπόστ

Με αφορμή το έργο Μαρία Πενταγιώτισσα του Μποστ που ανεβαίνει στο θέατρο Κήπου, ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Βαγγέλης Ραφτόπουλος από το cityportal συνομίλησε με τον ηθοποιό Χρήστο Χατζηπαναγιώτη που υποδύεται την ηρωίδα του Μπόστ. 
 
Καλημέρα κύριε Χατζηπαναγιώτη
Σας ευχαριστώ για τη διάθεση να μου δώσετε συνέντευξη  και ξεκινώ με τις ερωτήσεις
 Πως επιλέξατε να παίξετε αυτόν τον ρόλο;
Τελειώνοντας πέρσι περιοδεία της Ηλέκτρας του Ευριπίδη, με παραγωγή της 5ης εποχής τέχνης, του Θεμη Μουμουλίδη, ο Θέμης μου πρότεινε αμέσως νέα συνεργασία για το επόμενο καλοκαίρι. Είναι μεγάλη χαρά και τιμή για μένα να με αγαπούν και να με εκτιμούν οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζομαι. Του είπα αμέσως ναι και αρχίσαμε να ψάχνουμε ποιο θα ήταν το επόμενο βήμα. Η διάθεσή μας ήταν να κάνουμε μια κωμωδία, μια παράσταση που θα ήταν ένα πανηγύρι για τους θεατές που θα ερχόντουσαν. Και όταν έπεσε η ιδέα της Πενταγιώτισσας είπαμε όλοι αμέσως ναι με μεγάλη ευφορία. Ο Μποστ είναι ένας συγγραφέας που αγαπήθηκε πολύ από το ελληνικό κοινό γιατί πάντα τα έργα του προσφέρουν απλόχερα γέλιο. Σατιρίζει και διακωμωδεί με μοναδικό τρόπο τον νεοέλληνα. τον καθωσπρεπισμό του, την ημιμάθεια του, το νεοπλουτισμό, την ξενομανία του καθώς και την ελληνική πολιτική ζωή. Η σκέψη δε οτι όλο αυτό το επιχείρημα θα ντυνόταν με μουσικές που θα στηρίζονταν πάνω σε ρυθμούς μοτίβων της Δυτικής Μακεδονίας και ήχους χάλκινων μας ενθουσίασε. Τις μουσικές της παράστασης μας τις έγραψε ο υπέροχος Θύμιος Παπαδόπουλος. Ο ρόλος για μένα ήταν μια μεγάλη πρόκληση!
 
Σας θαυμάσαμε ση Θεσσαλονίκη στο ρόλο του πατέρα του Αμλετ και πέρσι στην Ηλέκτρα του Ευριπίδη που κάνατε τον παιδαγωγό  και τώρα θα σας δούμε σε ένα ρόλο τελείως διαφορετικό. Πως μπορείτε να μεταπηδάτε τόσο εύκολα σε διαφορετικούς ρόλους;
Μου αρέσει πολύ να κάνω διαφορετικά πράγματα, να δοκιμάζω και να δοκιμάζομαι σε ρόλους που ενδεχομένως το κοινό δεν περιμένει καθόλου. Νομίζω όμως οτι και για το κοινό, για όλους αυτούς που με αγαπούν και με ακολουθούν, έχει μεγάλο ενδιαφέρον αυτή η “μεταπήδηση”. Αυτό τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι από την ανταπόκριση του. Θέλω πολύ να κερδίζω πίστες  στην “υποκριτική μου” πορεία κι αυτό μόνο έτσι κατακτιέται.
 
Πως επηρέασε τη θεατρική ας σταδιοδρομία ο ρόλος σας στα εγκλήματα;
. Ο ρόλος στα “εγκλήματα” ήταν καθοριστικός γι αυτό που λέμε αναγνωσιμότητα και αποδοχή από το μεγάλο κοινό. Κι ευχαριστώ την τύχη μου και τον αγαπημένο μου Θοδωρή Πετρόπουλο για τη μεγάλη ευκαιρία που μου έδωσε μ αυτό το ρόλο.
 
Μπορείτε να μας αναφέρετε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των παλαιών καλών ηθοποιών του ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου με τους αντίστοιχους της σημερινής εποχής;
.Οι ηθοποιοί του παλιού ελληνικού κινηματογράφου και θεάτρου μπορεί να μην είχαν την παιδεία και την μόρφωση που έχουν οι σημερινοί ηθοποιοί, είχαν όμως κάτι μοναδικό. Είχαν μια αλήθεια που έσπαγε κόκκαλα. Δεν “έπαιζαν”. Ήταν οι ρόλοι. Αυτό είναι κάτι που με συγκινεί πολύ. Όχι μόνο εμένα αλλά και το κοινό. Άλλωστε μην ξεχνάτε οτι η σύγχρονη υποκριτική σ?αυτό ακριβώς στηρίζεται. Πρέπει να καταφέρουμε να “είμαστε”, όχι να υποδυόμαστε. Έχουμε βέβαια και σήμερα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ηθοποιούς, ας μην το παραβλέπουμε.
 
Η κρίση επηρέασε την ποιότητα των θεατρικών έργων και την προσέλευση των θεατών;
Η κρίση πράγματι επηρεάζει πολύ το θέατρο. Και σε επίπεδο προσέλευσης αλλά και σε επίπεδο παραγωγής. Το τόσο φτηνό εισιτήριο στενεύει πολύ τα όρια της παραγωγής. Παρόλα αυτά ευτυχώς με τη βοήθεια και το νοιάξιμο όλων μας συνεχίζουν να γίνονται παραγωγές που σέβονται τον θεατή. Παραγωγές που θα ζήλευαν ακόμα και οικονομικά ανεπτυγμένες κοινωνίες.
 
Συμφωνείτε ότι το θέατρο είναι η πιο αντισυμβατική παραστατική και ταυτόχρονα θνησιγενής τέχνη;
Η τέχνη του ηθοποιού είναι η πιο εφήμερη τέχνη. Ένας πίνακας, ένα λογοτεχνικό έργο, ένα μουσικό έργο μπορούν και μετά πολλά χρόνια να μαγεύουν και να συγκινούν, Η μαγεία και πληρότητα μιας μεγάλης υποκριτικής στιγμής σβήνει μόλις σβήσουν τα φώτα της παράστασης. Μπορεί να ζήσει ενδεχομένως σαν απόηχος για κάποια χρόνια αλλά μέχρι εκεί.
 
Σας ευχαριστώ πολύ και εύχομαι καλή επιτυχία
Κα εγώ σας ευχαριστώ
 
Info
Την εμβληματική κωμωδία Μαρία Πενταγιώτισσα του Μποστ, μπορείτε να τη δείτε στο Θέατρο Κήπου  (διαβάστε μέρες και ώρες παραστάσεων, ηθοποιούς, συντελεστές)

Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: Μου αρέσει πολύ να κάνω διαφορετικά πράγματα, να δοκιμάζομαι σε ρόλους που το κοινό δεν περιμένει Συνέντευξη Βαγγέλης Ραφτόπουλος
 
 

:

Για να μαθαίνεις πρώτος τι γίνεται στη Θεσσαλονίκη
Ακολούθησε μας στο Facebook

 





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ