Euromedica Κυανούς Σταυρός Θεσσαλονίκης

Euromedica Κυανούς Σταυρός


Κλινική

Ήταν το 1969, όταν μια παρέα πέντε Ιατρών, έχοντας μόλις ολοκληρώσει την Ιατρική τους εκπαίδευση και ειδίκευση στις ΗΠΑ, επέστρεφε στην Θεσσαλονίκη με ένα όνειρο: τη δημιουργία της πρώτης ιδιωτικής κλινικής στην πόλη. Επρόκειτο για τον Χειρουργό Ευάγγελο Θεοδώρου, τους Ουρολόγους Βασίλειο Φίστα και Δημήτριο Καρέλλο, καθώς και τους Γυναικολόγους-Μαιευτήρες Νικόλαο Χατζηνικολάου και Μενέλαο Χατζηγεωργίου.

Μετά από μια προπαρασκευαστική περίοδο τριών ετών, το όνειρο έγινε πράξη. Η ιδιωτική Κλινική Κυανούς Σταυρός, δυναμικότητας 125 κλινών, εγκαινίαζε τη λειτουργία της. Αρχικά, αναπτύχθηκαν σε κλινικές πέντε καίριες ειδικότητες, δηλαδή Χειρουργική, Παθολογία, Ουρολογία, Μαιευτική-Γυναικολογία και Ορθοπαιδική Χειρουργική. Επιστημονικός υπεύθυνος του Παθολογικού Τομέα ορίστηκε ο Αντώνιος Μπάλλας, ενώ του Ορθοπαιδικού οι Μόσχος Καραβαγγέλης και Κωνσταντίνος Μουντράκης.

Κλείνοντας 30 χρόνια επιτυχούς αυτόνομης λειτουργίας, οι ιδιοκτήτες της Κλινικής Κυανούς Σταυρός αποφάσισαν να μεταβιβάσουν, κατόπιν εξαγοράς, το 60% των μετοχών τους στον Όμιλο Euromedica, ενός εκ των σπουδαιότερων παρόχων υπηρεσιών υγείας στη χώρα. Μια χρονιά αργότερα, ο Όμιλος εξαγόρασε και το υπόλοιπο 40% των μετοχών με αποτέλεσμα να αποκτήσει την απόλυτη κυριότητα του ιδρύματος, το οποίο και μετονομάστηκε σε Κλινική Euromedica Κυανούς Σταυρός.

Η νέα διεύθυνση προχώρησε το 2001 σε εκσυγχρονισμό και ανακαίνιση των κτιριακών και ιατροτεχνολογικών υποδομών, που περιελάμβανε την αναδιαμόρφωση των χώρων, την αναβάθμιση του εξοπλισμού και την έναρξη λειτουργίας νέων τμημάτων.

Οι παρεμβάσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα, το 2009, τη λήψη ειδικής πιστοποίησης ISO:9001:2008, καταξιώνοντας την Κλινική Euromedica Κυανούς Σταυρός ως μια από τις πλέον σύγχρονες νοσηλευτικές μονάδες της Ελλάδας, στην παροχή πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Η πιστοποίηση ISO επανεγκρίθηκε το 2016, ως ISO 9001:2015, ενώ πια το ίδρυμα κατέχει και πιστοποίηση κατά ISO 22000:2018 για την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων.

Σήμερα, η Κλινική Euromedica Κυανούς Σταυρός, έχοντας αποδείξει την αξία της σε βάθος χρόνου, αποτελεί μια πρότυπη μονάδα υγείας, σημείο αναφοράς για τον ασθενή της Θεσσαλονίκης, της Βορείου Ελλάδας εν γένει, αλλά και των Βαλκανίων.

Η Κλινική σε Αριθμούς

  • 10.000 περίπου εσωτερικοί ασθενείς ετησίως
  • Περισσότερα από 9.000 χειρουργεία ετησίως
  • 35.000 περίπου ασθενείς στα Εξωτερικά Ιατρεία ετησίως
  • Περισσότερες από 7.000 ενδοσκοπήσεις ετησίως
  • 6.000 τ.μ. χωροταξική ανάπτυξη
  • Περισσότεροι από 300 συνεργαζόμενοι Ιατροί
  • 141 κλίνες νοσηλείας
  • 30 κλίνες Μονάδας Τεχνητού Νεφρού
  • 8 κλίνες Μονάδας Εντατικής Θεραπείας
  • 10 χειρουργικές αίθουσες
  • 24ωρη κάλυψη έκτακτων περιστατικών
  • 24ωρη κάλυψη με ασθενοφόρο

Η κλινική Euromedica Κυανούς Σταυρός δρα με υψηλό αίσθημα ευθύνης, στο πλαίσιο της προσφοράς προς την κοινωνία και το συνάνθρωπο.

Στηρίζει έμπρακτα το έργο αναγνωρισμένων οργανώσεων και κοινωνικών φορέων συμμετέχοντας ενεργά στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων, λαμβάνει πρωτοβουλίες οργανώνοντας δράσεις όπως αυτή της εθελοντικής αιμοδοσίας εντός του οργανισμού και γίνεται αρωγός στην προσπάθεια του Δημοσίου Συστήματος Υγείας να παράσχει υπηρεσίες Υγείας στους συνανθρώπους μέσω χορηγιών προς κλινικές Δημοσίων Νοσοκομείων.

Η Κλινική Euromedica Κυανούς Σταυρός υποστηρίζει επίσης και την ανάπτυξη άλλων τομέων της κοινωνίας, όπως αυτών του αθλητισμού, προχωρώντας σε χορηγίες προς αθλητικούς συλλόγους και σωματεία.

Τέλος, ο Κυανούς Σταυρός στο πλαίσιο και της οικολογικής συνείδησης που διαθέτει εργάζεται προς την κατεύθυνση της λειτουργίας του ως “papareless hospital”, προχωρώντας ταυτόχρονα σε δράσεις ανακύκλωσης συνεισφέροντας στη μείωση των απορριμμάτων, τον περιορισμό της ρύπανσης και φυσικά την εξοικονόμηση φυσικών πόρων και ενέργειας.

Πολιτική Ποιότητας

Η έννοια της ποιότητας στον τομέα της υγείας συμβαδίζει με τη γέννηση επιστήμης της υγείας, καθώς, εκτός των άλλων, αναφορά για την ανάγκη διασφάλισης της ποιότητας, απαντάται στους δεοντολογικούς κανόνες και κώδικες ηθικής στην εποχή του Ιπποκράτη, όπως εκφράζεται από την επιταγή «ωφελέειν ή μη βλάπτειν». Ωστόσο, στις μέρες μας, η ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών υγείας ορίζεται ως η ευαισθησία και η ανταπόκριση στη ζητούμενη μεταχείριση λόγω των συνθηκών που δημιουργεί η κατάσταση της ασθένειας και η ικανοποίηση του ασθενούς σε όλα τα επίπεδα διαδικασιών.

Σύμφωνα με τους επίσημους φορείς αξιολόγησης, οι παράγοντες που προσδιορίζουν την ποιότητα των Υπηρεσιών Υγείας και διαμορφώνουν το αποτέλεσμα της ποιοτικής απόδοσης κυρίως της νοσοκομειακής περίθαλψης είναι οι εξής:

  • Η μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών, η οποία αποτελεί σημαντικό παράγοντα προσδιορισμού της ποιότητας των Υπηρεσιών Υγείας και ένα δείκτη ότι οι διαδικασίες που εφαρμόζονται ανταποκρίνονται στις βασικές προσδοκίες του πολίτη.
  • Η οργανωτική δομή, η οποία συνδέεται με το νομικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των νοσοκομείων. Ο τρόπος οργάνωσης της διοίκησης, ο συντονισμός των λειτουργιών, η επάρκεια του προσωπικού, η σύνθεση των επιμέρους λειτουργιών και οι συνθήκες εργασίας του προσωπικού καθορίζουν το ποιοτικό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Η ξενοδοχειακή υποδομή και ο σχεδιασμός των χώρων αποτελεί παράγοντα που συμβάλλει ιδιαίτερα σημαντικά στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ο τρόπος με το οποίο έχουν σχεδιαστεί οι λειτουργικοί χώροι του νοσοκομείου, ο εξοπλισμός και η ξενοδοχειακή υποδομή έχουν σαν αποτέλεσμα:
  • Οι δραστηριότητες των υπηρεσιών του νοσοκομείου να πραγματοποιούνται πιο εύκολα και πιο οργανωτικά.
  • Η επικοινωνία των χώρων και των επαγγελματιών μεταξύ τους να γίνεται γρήγορα και με ασφάλεια, γεγονός που βελτιώνει το χρόνο και τον τρόπο απόδοσης.
  • Η διακίνηση μέσα στο χώρο να γίνεται με ταχύτητα και ευκολία.
  • Να διασφαλίζεται η υγιεινή και η ασφάλεια των ασθενών, του προσωπικού και των εγκαταστάσεων.
  • Η σήμανση και η ανάρτηση πινακίδων κατεύθυνσης να διευκολύνουν την κίνηση των ασθενών και των επισκεπτών.
  • Η υποδοχή και διακίνηση των ασθενών, ήτοι η φιλική συμπεριφορά στην υποδοχή, η επάρκεια στην ενημέρωση και πληροφόρηση, η αμεσότητα στην εξυπηρέτηση και η αξιοπιστία στις διαδικασίες καθοδήγησης των ασθενών δημιουργούν συνθήκες ασφάλειας και εμπιστοσύνης.
  • Η καθαριότητα και ο έλεγχος τροφίμων αποτελούν παράγοντες υγιεινής και αισθητικής αγωγής, οι οποίοι καθορίζουν αντίστοιχα την ποιοτική ξενοδοχειακή εξυπηρέτηση του ασθενούς.
  • Η αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών σε συνθήκες οργανωτικού και λειτουργικού περιβάλλοντος συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η λειτουργία του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών με βασικό στόχο την εξυπηρέτηση του ασθενούς και την κάλυψη της ζήτησης κατά τις ημέρες γενικής εφημερίας, έχει αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας και της αξιοπιστίας των υπηρεσιών επείγουσας περίθαλψης.
  • Η διαθεσιμότητα των κλινών αποτελεί ποιοτικό παράγοντα περίθαλψης, γιατί εξασφαλίζει στον ασθενή αξιοπρεπή διαμονή και νοσηλεία και συμβάλλει στην αποσυμφόρηση χώρων και ενεργειών.

Συνοπτικά, η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας εκτιμάται με βάση την ετοιμότητα της παροχής τους, την καταλληλότητα και αξιοπιστία τους, τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτές, τη φιλικότητα στην παροχή τους και την επαρκή υποστήριξη του ασθενούς. Καθοριστικοί παράγοντες είναι: η αποτελεσματικότητα της θεραπείας, η δημόσια αναγνώριση της μονάδας και των εργαζομένων της -ειδικότερα των Ιατρών-, η μειωμένη γραφειοκρατία, η αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας, η συμπεριφορά των επαγγελματιών υγείας, η ξενοδοχειακή υποδομή και το πολιτισμένο περιβάλλον.
Αναγνωρίζοντας την αξία των προαναφερθέντων, η Διοίκηση της Κλινικής Euromedica Κυανούς Σταυρός υπηρετεί με πάθος και επιμονή την Πολιτική Ποιότητας, πρεσβεύοντας την αριστεία στον τομέα παροχής υπηρεσιών υγείας, την οποία φροντίζει να διασφαλίζει διαρκώς, μέσω της απαρέγκλιτης συμμόρφωσης με τις ισχύουσες νομοθετικές και άλλες κανονιστικές διατάξεις, της διαχείρισης που βασίζεται σε καταγεγραμμένες διαδικασίες και της παρακολούθησης και ανάλυσης μετρήσιμων αποτελεσμάτων. Στα πλαίσια αυτά, το σύνολο των εργαζομένων στην Κλινική ενημερώνεται συστηματικά, ώστε να συμβάλλει στην ουσιαστική εφαρμογή του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας και του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων.


50 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΑΣ

 

Πολιτική Ασφάλειας Τροφίμων

Στα πλαίσια της παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών της Κλινικής, βασικός στόχος είναι η ασφάλεια και η ικανοποίηση των ασθενών και των συνοδών τους. Για το λόγο αυτό η κλινική εφαρμόζει Σύστημα για τη Διαχείριση της Ασφάλειας των Τροφίμων.

Οι βασικοί στόχοι είναι:
  • Η αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής από το προσωπικό.
  • Ο χειρισμός των τροφίμων γίνεται πάντα με ορθό τρόπο ώστε να μειώνονται οι κίνδυνοι.
  • Η πλήρης συμμόρφωση των εμπλεκομένων με την ισχύουσα νομοθεσία.
  • Παράλληλα, έχουν τεθεί μετρήσιμοι στόχοι σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων, οι οποίοι παρακολουθούνται διαρκώς ως προς την επίτευξή τους.
Στα πλαίσια της προσπάθειας αυτής, στην κλινική:
  • Τηρείται επ’ ακριβώς το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων που έχει αναπτυχθεί σύμφωνα με το πρότυπο ISO 22000: 2005, για την παραγωγή και διάθεση τροφίμων από την κουζίνα της κλινικής
  • Ακολουθούνται κατά γράμμα όλες οι Διαδικασίες
  • Γίνεται συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων
  • Επαληθεύεται συνεχώς το εφαρμοζόμενο σύστημα με τη διενέργεια εσωτερικών επιθεωρήσεων και εργαστηριακών αναλύσεων τροφίμων
  • Παρακολουθούνται όλα τα κρίσιμα σημεία και τα προαπαιτούμενα προγράμματα της παραγωγικής διαδικασίας
  • Εξασφαλίζονται οι απαιτούμενοι πόροι για τη διατήρηση και επικαιροποίηση του Συστήματος, την αγορά νέου, σύγχρονου εξοπλισμού, τη βελτίωση των εγκαταστάσεων και των υποδομών και του περιβάλλοντος εργασίας
  • Διατηρούνται οι δίαυλοι επικοινωνίας με τους προμηθευτές και τις αρχές
  • Λαμβάνονται υπόψη οι παρατηρήσεις των ασθενών/συνοδών, για τη βελτίωση των παρεχόμενων τροφίμων.

Photo Gallery



Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε

Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα

Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως