Η Ιωάννα Μπουραζοπούλου στη Θεσσαλονίκη

Την Παρασκευή 29/3 τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης του Αρχαιολογικού Μουσείου είχαν τη χαρά να απολαύσουν από κοντά τη συγγραφέα Ιωάννα Μπουραζοπούλου, η οποία έχει γράψει εκπληκτικά μυθιστορήματα φανταστικής λογοτεχνίας, με τη φήμη τους να ξεπερνά τα σύνορα της χώρας μας και να αναφέρονται σε αυτά εφημερίδες όπως η Guardian.

Η συζήτηση με τη συγγραφέα έγινε στην κατάμεστη αίθουσα του ΑΜΘ, σε ζεστό και πολύ φιλικό κλίμα, με τον συντονισμό και τη φροντίδα του δημιουργού, συντονιστή και συγγραφέα της Λέσχης Κώστα Αρκουδέα. Η Λέσχη λειτουργεί από το 2019, έχει 2,700 διαδικτυακά μέλη και 150 τακτικά, ενώ έχει φιλοξενήσει και πολλούς άλλους γνωστούς Έλληνες συγγραφείς, όπως : τον Ισίδωρο Ζουργό, την Ζιράνα Ζατέλη, τον Κώστα Ακρίβο, την Έλενα Μαρούτσου, το Μιχάλη Μακρόπουλο κ.α.

Τα βιβλία της κ. Μπουραζοπούλου που συζητήθηκαν εκτενώς στη συνάντηση του Μαρτίου ήταν το «Τι είδε η γυναίκα του Λωτ;» και ο τρίτος τόμος από την τριλογία της «Ο Δράκος της Πρέσπας / Η μνήμη του Πάγου» που ολοκληρώθηκε πριν από λίγους μήνες.

Η συγγραφέας μίλησε για την διαδικασία σύνθεσης των μυθιστορημάτων της που το καθένα παρουσιάζει έναν ολόκληρο φανταστικό κόσμο με δυνατή πλοκή και αναπάντεχες εξελίξεις, γεγονός που κάνει τους αναγνώστες να τα διαβάζουν απνευστί. Εξήγησε ότι αυτός είναι ο τρόπος της για να αποστασιοποιείται από την δύσκολη πραγματικότητα, να την βλέπει από απόσταση και να την μεταπλάθει σε μύθο. Χαμογελαστή και προσηνής, μίλησε με πάθος για τους ήρωές της, δημιουργώντας την αίσθηση στο κοινό ότι για εκείνη είναι «πραγματικά» πρόσωπα. Απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των αναγνωστών, κυρίως για την έρευνα και τα περιπετειώδη ταξίδια της με μηχανή που προηγήθηκαν της συγγραφής των βιβλίων της.

Ήταν μια πραγματικά εποικοδομητική συνάντηση που έδωσε την ευκαιρία στους αναγνώστες να γνωρίσουν τη συγγραφέα και να ταξιδέψουν μαζί της στα συγγραφικά της μονοπάτια.

Παραθέτουμε μια σύντομη ανάλυση για την τριλογία «Ο Δράκος της Πρέσπας», γραμμένη από τον συντονιστή της Λέσχης του ΑΜΘ, Κώστα Αρκουδέα:

Στη λίμνη Μεγάλη Πρέσπα που μοιράζονται τρεις μικρές χώρες, η Ελλάδα, η Βόρεια Μακεδονία και η Αλβανία, εμφανίζεται ένα πρωτοφανές φονικό τέρας. Ένας δράκος. Μεταβάλλει το κλίμα, καταστρέφει το οικοσύστημα, κατασπαράζει ανθρώπους. Η προέλευσή του είναι άγνωστη, η συμπεριφορά του ανεξήγητη, οι προθέσεις του αδιευκρίνιστες. Η δράση του περιορίζεται στην κοιλάδα των Πρεσπών, αλλά η φήμη του κάνει το γύρο του πλανήτη, πυροδοτώντας αναρίθμητες θεωρίες συνωμοσίας.

Βλέποντας το τεράστιο ενδιαφέρον του κοινού, το κεφάλαιο δεν μένει ασυγκίνητο. Ένας νεοσύστατος οργανισμός οικονομικής διακυβέρνησης που αποκαλείται «Παγκόσμια Τράπεζα Ανάπτυξης», προσφέρεται να αγοράσει την κοιλάδα των Πρεσπών, με αντάλλαγμα δάνεια για την αντιμετώπιση της κρίσης και τη φροντίδα των πληγέντων. Οι τρεις μικρές χώρες, ταλαιπωρημένες αιώνες από τη διχόνοια, τη διαφθορά, την οικονομική ανασφάλεια, αποδέχονται τη συμφωνία. Μόνο που η οικονομική στήριξη θα πάρει τη μορφή πολιτικής υποτέλειας και η πολυπόθητη ανάπτυξη τη μορφή της στυγνής εμπορευματοποίησης. Οι τρεις χώρες, αντί να συμμαχήσουν απέναντι στο κοινό πρόβλημα και να το αντιμετωπίσουν ενωμένες, ανταγωνίζονται για το ποια θα κατατροπώσει την άλλη, ποια θα εντυπωσιάσει το αδηφάγο κοινό και ποια θα κερδίσει την εύνοια των δανειστών. Ο δράκος του φόβου και του μίσους γιγαντώνεται.

Κάθε τόμος της τριλογίας περιγράφει πως εμφανίστηκε και πως αναπτύχθηκε ο μύθος του δράκου στην κάθε χώρα, ερμηνεύοντας τελείως διαφορετικά φυσικά φαινόμενα και γεγονότα. Μια σειρά από απροσδόκητες συγκυρίες θα γίνουν αιτία να διασταυρωθούν οι ζωές των πρωταγωνιστών κάθε τόμου και θα οδηγήσουν σε αποκαλύψεις που κανείς δεν φανταζόταν. Οι κοινότητες των τριών όχθεων της λίμνης θα επιχειρήσουν για πρώτη φορά να επικοινωνήσουν, να ανταλλάξουν πληροφορίες και μυστικά, να εμπιστευτούν τους γείτονες. Και όσο υποχωρεί η εθελοτυφλία και η προκατάληψη, τόσο η κυριαρχία του δράκου κλονίζεται.

Στην έναρξη και στη λήξη κάθε βιβλίου παρακολουθούμε ένα θεατρικό έργο – το πείραμα ενός Αλχημιστή και ενός Μαθητή – το οποίο εξελίσσεται ανεξάρτητα από το μυθιστόρημα. Φαινομενικά ανεξάρτητα, γιατί φτάνοντας στην Τρίτη Πράξη του θεατρικού έργου και στον τρίτο τόμο της τριλογίας, αποκαλύπτεται η άρρηκτη σχέση ανάμεσα στα δύο.


Γράφει η Μαρία Ψωμά Πετρίδου

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε