
Σχόλια/Κριτική
Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, μετά την επιτυχία των “Νονών” του, ταινιών που σημάδεψαν τον παγκόσμιο κινηματογράφο κι ενώ βρίσκεται στην πιο δημιουργική στιγμή τη ζωής του, μας παραδίδει το 1974 ένα από τα συγκλονιστικότερα πολιτικά θρίλερ, για τη σκοτεινή πλευρά της Αμερικής. Ο Κόπολα ψυχογραφεί ανατριχιαστικά ένα έθνος που ανέχθηκε τον βρόμικο πόλεμο στο Βιετνάμ και την πολιτική σαβούρα που έφεραν το σκάνδαλο του Γουότεργκεϊτ, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύει το αίσθημα ενοχής αλλά και της απαίτησης να δοθεί ένας αγώνας, έστω και μάταιος, για να αλλάξει το ζοφερό περιβάλλον στα κέντρα εξουσίας. Ο Κόπολα κινηματογραφεί σε εντελώς διαφορετικό ύφος από τον “Νονό”, απαιτεί την απόλυτη προσοχή του θεατή και παραδίδει ένα αριστούργημα, απ’ αυτά που δεν γυρίζονται πλέον. Όμως, “Η Συνομιλία” είναι και μια ταινία του Τζιν Χάκμαν, στην οποία κάνει την ερμηνεία της ζωής του και φτιάχνοντας δικαίως το θρύλο ενός τεράστιου ηθοποιού. Με δυο λόγια, μία εκπληκτική ταινία, πάντα επίκαιρη, ίσως τώρα περισσότερο από ποτέ, που κέρδισε και τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, ενώ έχασε στα Όσκαρ από τον... “Νονό”.