Site icon Cityportal.gr

Ναι στον προαστιακό λέει η δυτική Θεσσαλονίκη

Ναι στον προαστιακό λέει η δυτική Θεσσαλονίκη

Θετικοί στο ενδεχόμενο να χρησιμοποιούν προαστιακό σιδηρόδρομο για τις μετακινήσεις τους προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης εμφανίζονται σε ποσοστό 69% οι κάτοικοι της δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα ποσοστό 31% δεν εγκαταλείπει τη συνήθεια του αστικού λεωφορείου ή του αυτοκινήτου.

Το 14% αυτών των κατοίκων γενικά μετακινείται λιγότερο από μία φορά την ημέρα προς το κέντρο, το 18% τουλάχιστον μία φορά κάθε μέρα, το 21% τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα, το 27% μία με δύο φορές την εβδομάδα, το 1% δύο με τρεις φορές το μήνα, το 16% μία φορά το μήνα. Τα παραπάνω έδειξε έρευνα που έγινε τον Δεκέμβριο με τη συμμετοχή 534 πολιτών, στο πλαίσιο μελετών για την ανάπτυξη δικτύου προαστιακού σιδηρόδρομου στα δυτικά της Θεσσαλονίκης.

Η πρόταση για τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο (City Train) παρουσιάστηκε σε ενημερωτική συνάντηση στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε ο δήμος σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών – ΕΚΕΤΑ, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ.
 
Ο σκοπός της μετακίνησης των κατοίκων της δυτικής Θεσσαλονίκης προς το κέντρο είναι για το 15% η εργασία και για το 13% στα πλαίσια της εργασίας, για το 28% η ψυχαγωγία, για το 14% οι αγορές, για το 11% η εκπαίδευση, για το 11% κάποια ιδιωτική δραστηριότητα.

Η διάρκεια της μετακίνησης είναι για το 6% μικρότερη από 15 λεπτά, για το 39% από 15 έως 30 λεπτά, για το 43% από 30 έως 60 λεπτά, για το 7% από 60 έως 90 λεπτά και για το 5% μεγαλύτερο από 90 λεπτά.

Το 43% χρησιμοποιεί ΙΧ για τις μετακινήσεις του, το 45% λεωφορείο του ΟΑΣΘ, το 2% μηχανάκι, το 9% τρένο. Όσον αφορά τον λόγο επιλογής του μέσου, για το 27% είναι η άνεση, για το 20% το κόστος, για το 2% η ασφάλεια, για το 17% η ταχύτητα μετακίνησης, για το 4% η ικανοποιητική σύνδεση και για το 28% η έλλειψη άλλων επιλογών.

Όσον αφορά το δίκτυο του δυτικού προαστιακού σιδηρόδρομου προτείνεται να έχει έντεκα στάσεις και μήκος 17,8 χλμ., των οποίων τα 3 χλμ. νέες γραμμές: 1. Τερματικός Σταθμός Σίνδου, 2. Χρυσ. Σμύρνης και Αισχύλου Διαβατά, 3. Νέα Μοναστηρίου Ελευθέριο – Κορδελιό, 4. Σιδηροδρομικό Μουσείο 5. ΚΤΕΛ “Μακεδονία”, 6. Εμπορικό Κέντρο “City Gate”, 7. Λιμάνι Θεσσαλονίκης, 8.Επτανήσου και Καραολή και Δημητρίου, Εύοσμος, 9. Ελ. Βενιζέλου, Αμπελόκηποι, 10. Παπαφλέσσα και Αγ. Κυριακής, Εύοσμος – Άνω Ηλιούπολη και 11. Μ. Ασίας και Καραολή και Δημητρίου, Σταυρούπολη.

Σύμφωνα με τις μελέτες, ο μέσος ημερήσιος φόρτος υπολογίζεται σε 13.300 επιβάτες, ενώ απαιτούνται δέκα αυτοκινητάμαξες, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση του σχεδίου που έγινε από την αναπληρώτρια διευθύντρια του ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ Γεωργία Αϋφαντοπούλου, τον συγκοινωνιολόγο κ. Σάμουελ Αλέξιο Σαλέμ και το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης Χρυσόστομο Καλογήρου.
 
Η τιμή του εισιτηρίου εκτιμάται πως θα είναι από 1 έως 2,15 ευρώ. “Οι συγκοινωνίες βασίζουν την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη ενός τόπου. Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες που δεν αξιοποιήσαμε τον σιδηρόδρομο.

Το σχέδιο για σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο είναι πολύ σημαντικό για την πόλη, που έχει ως μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς τα αστικά λεωφορεία”, ανέφερε στην εκδήλωση ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής, Βιώσιμης Κινητικότητας και Πρασίνου του δήμου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Πηγή Μακεδονία

Exit mobile version