Σύντομη Ιστορία μιας Οικογένειας | Κριτική

Κριτική της ταινίας  Σύντομη Ιστορία μιας Οικογένειας (“Brief History of a Family”) Δραματικό θρίλερ, κινέζικης και διεθνούς συμπαραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Λιν Ζιανζέ, με τους Ζου Φενγκ, Λιν Μουράν, Γκουό Κέγιου, Σαν Σιλάν κα.


Με το κρύο αίμα και τη γνώση ενός ανατόμου, ο νεαρός Κινέζος σκηνοθέτης Λιν Ζιανζέ κάνει ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο με αυτό το ψυχολογικό θρίλερ, που έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ Βερολίνου.

Θέτοντας βαριά ψυχολογικά, κοινωνικά ζητήματα, όπως το νέο φρούτο της μεσοαστικής οικογένειας στην Κίνα, αλλά και γενικότερα θέματα, όπως οι κοινωνικές αντιθέσεις, η αποξένωση της οικογένειας που ζει μέσα στην αφθονία, η έλλειψη επικοινωνίας, ο Ζιανζέ θα στήσει ένα υποβλητικό θρίλερ. Μία ιστορία, που σκηνοθετεί με απαισιόδοξα χρώματα και φωτισμούς, αμφισβητώντας καθιερωμένες αξίες, ακόμη και τον πυρήνα της κοινωνίας, την εικόνα της ιδανικής οικογένειας.

Ένας νεαρός μαθητής που κάνει μονόζυγο θα τον χτυπήσει μια μπάλα στο κεφάλι και πέφτει κάτω. Το περιστατικό θα σημάνει το έναυσμα μίας όχι και τόσο συνηθισμένης φιλίας, ανάμεσα στον Γουέι, παιδί μίας πλούσιας οικογένειας και του Γιαν Σουό, μοναχικό φτωχό συμμαθητή του, που έχει οικογενειακά προβλήματα, ορφανός και με μέθυσο πατέρα. Εθισμένος στα βιντεοπαιχνίδια ο πρώτος, επιμελής μαθητής ο δεύτερος, ζουν και οι δύο στο Τσενγκντού, μία κινέζικη μεγαλούπολη των ακραίων ταξικών αντιθέσεων. Το νεαρό αγόρι μπαίνει στην οικογένεια των πλουσίων ως φίλος, αλλά σταδιακά διεκδικεί όλο και πιο έντονα τη θέση του μοναδικού παιδιού, χωρίς να είναι σαφές το κίνητρό του, ενώ το βιολογικό παιδί της οικογένειας αντιδρά.

Έχοντας θεαματικά συμπυκνωμένη γνώση από μεγάλους Ευρωπαίους και Ασιάτες δημιουργούς, που διακρίθηκαν πάνω στην ψυχολογική ανάλυση των ηρώων τους, ο Ζιανζέ παρακολουθεί με την κάμερα τον παρείσακτο εισβολέα, προβάλλοντας μικρές εσωτερικές εντάσεις, αδιόρατους ψυχικούς κραδασμούς που προκαλεί η παρουσία του σε ένα πολυτελές σπίτι.

Στο παγωμένο σκηνικό του σπιτιού, όπου το έλλειμμα των συναισθημάτων είναι χαρακτηριστικό, εν αντιθέσει με την αφθονία και τον πλούτο, ο σκηνοθέτης αναπτύσσει τον προβληματισμό του για την ψυχρότητα της σχέσης του προνομιούχου γιου με τους γονείς του. Η οικογενειακή εστία, περίκλειστη από τη φασαρία της μεγαλούπολης και τα εξωτερικά ερεθίσματα, δείχνει να ασφυκτιά, κάτι που τονίζεται από τους τόνους τού γκρι και τα αυστηρά γεωμετρικά σχήματα των πλάνων του Ζιανζέ και ορισμένες φορές δημιουργούν ένα αίσθημα κλειστοφοβίας.

Ταυτόχρονα, η αγωνία κλιμακώνεται, με τον μυστηριώδη εισβολέα και τις σχέσεις που αναπτύσσει με την οικογένεια, ως μία αναμέτρηση ανάμεσα σε προνομιούχους και παρίες, μέχρι να μετατοπίσει το ενδιαφέρον του προς τον βιολογικό γιο της οικογένειας και ο Ζιανζέ και να χάσει το κέντρο βάρος της ταινίας του, η οποία αποδυναμώνεται περαιτέρω και με το ασαφές φινάλε του.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Σε ένα έθνος που αναγκάστηκε να μεγαλώνει μοναχοπαίδια, ένα μικροατύχημα ανοίγει την κερκόπορτα μιας μεσοαστικής οικογένειας για να εισβάλει ένα νέο μέλος. Ένα νεαρό αγόρι που αρχικά συστήνεται ως «φίλος», αλλά σταδιακά διεκδικεί όλο και πιο έντονα τη θέση του μοναδικού παιδιού.


ΑΠΕ ΜΠΕ | Κριτική ταινίας:  Χάρης Αναγνωστάκης

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε