Μετρό Θεσσαλονίκης

«Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι το πιο εξελιγμένο μετρό στον κόσμο»

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης μπορεί και να …παρά αργεί… αλλά μάλλον το 2024 θα μπει σε λειτουργία. Σύμφωνα με τον κ. Νίκο Κουρέτα, Διευθύνοντα σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό, το μετρό της πόλης μας θα είναι …χιλιόμετρα μπροστά από όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα από μετρό άλλων πόλεων, της Αθήνας αλλά και της υπόλοιπης Ευρώπης.

Ειδικότερα,

Όπως ανέφερε ο κ. Κουρέτας, κατά την ομιλία του στο Συνέδριο «Green Deal 2023», ο λειτουργός και συντηρητής του έργου θα είναι η ιταλο-γαλλική κοινοπραξία ATM – Egis η οποία θα λαμβάνει ένα σταθερό ποσό για κάθε έτος σύμβασης. Το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο είναι ο ιδιοκτήτης του παγίου, θα έχει όλα τα έσοδα στα ταμεία του. Έσοδα από τα εισιτήρια, από τις διαφημίσεις, από τα ΑΤΜs, από την κινητή τηλεφωνία και τα λοιπά. «Και θα μπορούμε να αυξήσουμε τα έσοδα στη διάρκεια των έντεκα χρόνων που διαρκεί η σύμβαση, επ΄ ωφελεία του Ελληνικού Δημοσίου, μέσα από τον έλεγχο των KPIs, από την Ελληνικό Μετρό, που θα μπορούμε να βάζουμε πέναλτι στον λειτουργό, για παράδειγμα αν δεν έρχεται κάθε 90 δευτερόλεπτα, υπάρχουν εκατοντάδες KPIs», σημείωσε ο κ. Κουρέτας.

Το πιο εξελιγμένο μετρό στον κόσμο

Στη συνέχεια της ομιλίας του πρόσθεσε ότι «έρχεται και η τεχνολογική εξέλιξη στη λειτουργία, από την άποψη των συστημάτων ασφαλείας, λειτουργίας και συντήρησης». Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι το πιο εξελιγμένο μετρό στον κόσμο, από την άποψη των συστημάτων ασφαλείας, λειτουργίας και συντήρησης».

Όπως σημείωσε, θα είναι driverless μετρό, με CBTC σηματοδότηση, ήτοι η πιο εξελιγμένη σηματοδότηση. Υπάρχουν μόνο 8 πόλεις στην Ευρώπη που θα έχουν τέτοιο σύστημα, η Λυών, το Παρίσι, η Νυρεμβέργη, το Λονδίνο, η Βαρκελώνη, η Βουδαπέστη, η Κοπεγχάγη και πρόσφατα το Μιλάνο με τη γραμμή 5. Αρα, το μετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και της γραμμής 4 που θα έχει αντίστοιχα συστήματα πάνε σε υψηλά επίπεδα ασφαλείας και εκσυγχρονισμού. Με το σύστημα σηματοδότησης, το τρένο συνεχώς ελέγχει και υπολογίζει τη θέση του μέσω ειδικών ραδιοφάρων, μετά ασύρματα μεταδίδει τη θέση του, υπάρχει zone controller κ.α. «Οι αναμεταδότες μεταδίδουν κάθε στιγμή το σημείο Χ που είναι το τρένο ούτως ώστε να μπορέσει να αποφευχθεί οποιαδήποτε πρόσκρουση», ανέφερε ο κ. Κουρέτας.

Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, «το βαγόνι ζυγίζει το βάρος του. Οι πληροφορίες του βάρους μεταδίδονται ασύρματα στον επόμενο σταθμό μέσω της τηλεματικής ούτως ώστε οι επιβάτες στον κάθε σταθμό να μπορούν να μπαίνουν σε τρένο που δεν έχει τόσο πολύ κόσμο». Όπως επίσης σημείωσε, το Μετρό θα έχει θύρες αποβάθρων, ούτως ώστε να βελτιστοποιηθεί η ασφάλεια, θα υπάρχουν έξυπνες κάμερες με εξελιγμένες δυνατότητες ασφαλείας και ανάλυση artificial intelligence όπου θα μπορούν να αναγνωρίζουν αντικείμενα, να ταυτοποιούν ανθρώπους, να αξιολογούν συμβάντα όπως φωτιά, πανικό, ασυνήθιστη κινητικότητα επιβατών κλπ. Θα υπάρχουν κάμερες και στα βαγόνια αλλά και στις αποβάθρες και στους σταθμούς.

Τα… super markets

Επίσης, θα υπάρχει μια ακόμα καινοτομία εφαρμογής τεχνολογιών για τη συνεργασία με σούπερ μάρκετ, όπως έχει ξεκινήσει πιλοτικά σε διάφορες πόλεις στην Ευρώπη. «Επιλέγουμε συγκεκριμένους σταθμούς κοντά σε σούπερ μάρκετ. Σε αυτούς τους σταθμούς στον χώρο εισιτηρίων τοποθετούνται lockers, δημιουργούμε ένα app για κινητά και ο επιβάτης, παραδείγματος χάρη ένας εργαζόμενος, μπορεί να παραγγείλει ότι θέλει από το γραφείο του, θα πληρώσει με την κάρτα, θα πάρει έναν τριψήφιο κωδικό και όταν φεύγει για να πάει σπίτι του θα μπορεί να πάρει τα προϊόντα στο σπίτι του. Καθώς και άλλες τεχνολογίες», σημείωσε ο κ. Κουρέτας.

 


Μετρό Θεσσαλονίκης 5.11.2023

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε