Μπαράζ νέων δημοπρατήσεων έργων στη Θεσσαλονίκη

Με νέες δημοπρατήσεις μεγάλων οδικών έργων και επίσπευση των διαδικασιών για τους διαγωνισμούς που ήδη τρέχουν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα βλέμματα συγκεντρώνονται στη Βόρεια Ελλάδα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Καραγιάννης: Η Θεσσαλονίκη θα γίνει επιτέλους ένας σύγχρονος διεθνής συγκοινωνιακός κόμβος

Στόχος η δημιουργία σύγχρονων υποδομών οι οποίες θα βοηθήσουν στην προσέλκυση επενδύσεων, που θα οδηγήσουν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, στη βελτίωση της καθημερινότητας και, τελικά, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Πρόκειται για την επιτάχυνση της κατασκευής της Νέας Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, αλλά και στην αναβάθμιση δύο σημαντικών οδικών αξόνων, αυτόν της Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και της Δράμας Αμφίπολης.

Για το Flyover, συνολικού προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, στόχος του υπουργείου είναι ο διαγωνισμός να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους και αρχές του 2022 να υπάρχει ο ανάδοχος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Από τον Περιφερειακό στο «Thessaloniki Flyover» (ΒΙΝΤΕΟ)

Για το έργο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον πέντε σχήματα: ΑΒΑΞ Α.Ε., ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ Α.Ε, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και η κοινοπραξία “ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – INTERTOLL EUROPE ZRt.

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία, ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ. Στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Πολλάπλά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη αλλά και γενικότερα τη Μακεδονία, αναμένονται από την αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης- Έδεσσας και την αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης.

Aπό την κατασκευή των δύο παραπάνω έργων αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

Ειδικότερα για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ένα έργο στο οποίο είχε αναφερθεί τόσο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος θα είναι χωρίς διόδια, θα συμβάλλει τόσο στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας όσο και στην διευκόλυνση των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας.

Ήδη δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για την ανάθεση Υπηρεσιών Χρηματοοικονομικού Συμβούλου για την κατάρτιση και υποβολή φακέλου για την ένταξη του Έργου: Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και Λειτουργία – Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας στις διατάξεις του ν. 3389/2005, με σκοπό την υλοποίησή του ως έργο Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.), καθώς επίσης και για την υποστήριξή της για το σύνολο της διαδικασίας ανάθεσης της Σύμβασης Σύμπραξης του Έργου.

Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου θεωρείται απαραίτητη, δεδομένου ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της περιοχής που δεν συνδέεται απευθείας με την Θεσσαλονίκη.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση των οχημάτων να γίνεται μέσα από την Χαλκηδόνα και τα Γιαννιτσά με το υπάρχον οδικό δίκτυο να χαρακτηρίζεται ως “καρμανιόλα”.

Σήμερα ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, περιλαμβάνει σήμερα τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση λόγω του ότι διέρχεται μέσω πόλεων.

Οι παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ. από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας είναι οι εξής:

  • 1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών, προϋπολογισμός 220 εκατ. ευρώ.
  • 2. Μαυροβούνι – Έδεσσα, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.

Σε εκκίνηση μπήκαν και οι διαδικασίες και για το έργο “Κάθετος άξονας Δράμα – Αμφίπολη”, που θα γίνει επίσης με μοντέλο ΣΔΙΤ.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Το οδικό έργο έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικού Επιπέδου, καθώς η ένωση της Δράμας με τις γύρω μεγάλες πόλεις με ένα σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα, όπως είναι η Εγνατία Οδός, αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα για όλους τους διερχόμενους οδηγούς, αλλά και όσους εισέρχονται στη χώρα μας από τα βόρεια σύνορά.

Η δε επίλυσή του με την κατασκευή ενός καινούριου και βασισμένου στα σύγχρονα πρότυπα κάθετου οδικού άξονα, αφενός θα εξυπηρετήσει τους πολίτες, αφετέρου θα διευκολύνει την μετακίνηση εισαγόμενων και εξαγόμενων εμπορικών προϊόντων, μιας και αποτελεί τον οδικό δίαυλο επικοινωνίας με τα μεγάλα αστικά κέντρα και λιμάνια της χώρας. Επιπλέον θα μειώσει το χρόνο μετακίνησης, αλλά και θα εξασφαλίσει μια πιο ασφαλή διέλευση των οχημάτων, εφόσον αυτά δε θα διέρχονται μέσω κατοικημένων περιοχών.

Το συνολικό κόστος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη εκτιμάται στα 150 εκατ. ευρώ.

Ελένη Μπότα – capital.gr

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε

Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα

Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως